نسخه چاپی

3پیشنهاد مطرح برای جدایی ری از تهران

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت: 3 راه حل برای مسئله "جدایی ری از تهران وجود دارد؛ اول این كه شهرستانی به نام ری نداشته باشیم؛ یا اینكه آن را به تهران بچسبانیم و یا اینكه شهرستان ری با همه اختیارات وجود داشته باشد.

به گزارش نما، حسین طلا سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین وضعیت جدایی ری از تهران اظهار داشت: توصیه مجمع در این رابطه این بود که جدایی شورای شهر شهر‌ری از شورای شهر تهران و به طبع آن انتخاب شهردار تهران همزمان با برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا باشد.

وی با بیان اینکه ری از تهران جدا است، افزود: ری شهرستان است و فرمانداری دارد، ادارات و سازمان‌های مستقل هم در این شهر وجود دارند و همه مردم ری آنجا را به عنوان شهرستان می‌شناسند.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در همین رابطه اظهار داشت: در حال حاضر با وجود مسائل ذکر شده باید بگویم که ری از تهران جدا است ولی سؤال ما این است که آیا شورای شهر ری هم باید از تهران جدا باشد یا خیر؟

«در حال حاضر ما 3 راه حل بیشتر نداریم؛ اول این که شهرستانی به نام ری نداشته باشیم؛ یا اینکه شهرستان ری به شکل کنونی وجود نداشته باشد و آن را به تهران بچسبانیم و یا اینکه شهرستان ری با همه اختیارات وجود داشته باشد که از بین 3 گزینه ذکر شده گزینه سومی صحیح‌تر است.»

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...