نسخه چاپی

نامه جمعی از نمایندگان به مجمع تشخیص برای حذف سود مركب

حذف سود مركب موضوع طرحی است كه در مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز تعیین تكلیف نشده و بنا به گفته سخنگوی كمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، جمعی از نمایندگان خواستار تعیین تكلیف آن شدند.


به گزارش نما، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در توضیح درخواست نمایندگان مجلس از مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون حذف سود مرکب از قانون بودجه سال 1398، گفت:جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار تعیین تکلیف «حذف سود مرکب» شدند.

اخبار اقتصادی- «حذف سود مرکب» یکی از مواردی است که در قانون بودجه سال 1397 آمد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت اما اجرا نشد. به دلیل حذف این موضوع از قانون بودجه سال 1398 نمایندگان با ارایه طرحی مجدد خواستار «حذف سود مرکب» شدند. این طرح به دلیل مخالفت شورای نگهبان و اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

تاثیر مثبت حذف سود مرکب بر رونق تولید ملی

نماینده مردم آباده،بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی، حذف سود مرکب را یکی از مولفه‌های است که به مراتب بیشتر از هدفمندی یارانه می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند. بنا به گفته زارع، حذف سود مرکب به رونق تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی کمک می‌کند و در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایطی که رکود کُشنده بر تولید داخلی حاکم است، نقدینگی تولید به مراتب پایین است و سود تولید کمتر از سود بانکی است، بنابراین حذف سود مرکب موجب برآورده شدن بیش از 30 درصد انتظارات مردم از اقتصاد کشور می‌شود. همچنین رونق اقتصادی معیشت مردم و اشتغال‌زایی را بهبود می‌بخشد.

۱۳۹۸/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...