نسخه چاپی

آيت‌الله نوري همداني:

جامعه اسلامی به آیت‌الله سیستانی افتخار می‌كند

آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید قم كه برای زیارت اماكن متبركه عراق و همچنین دیدار با مراجع و علمای این كشور به نجف سفر كرده است، با آیت الله سیستانی از مراجع عظام تقلید عراق دیدار و گفتگو كرد.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار با آیت الله العظمی سیستانی، ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به این مرجع تقلید شیعیان در عراق، مقاومت ایشان در برابر استکبار را ستودنی عنوان کرد.

وی بیان داشت: شما از علمای بزرگی هستید که جامعه اسلامی به داشتن شما افتخار می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مواضع ایشان در مقابل استکبار گفت: این افتخار حوزه‌های علمیه است که همواره علمای بزرگ در مقابل ظالمان و استعمارگران ایستادگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: یک روز حوزه در تحریم تنباکو، انگلیس را به زانو در آورد و یک روز هم امام خمینی (ره) از دل این حوزه‌ها قیام کردند و انقلاب اسلامی را به وجود آورده که موجب بیداری اسلامی در تمام کشور‌ها شده است.

آیت الله نوری همدانی ضمن قدردانی از مواضع آیت الله العظمی سیستانی در حفظ وحدت مردم عراق و نقش سازنده ایشان در خصوص حفظ حوزه نجف، برای همه علما و مراجع عظام تقلید دعا کردند.

باید در همه زمینه‌ها اختلاف‌ها را کنار گذاشته و اتحاد و همدلی را ایجاد کنیم

آیت الله العظمی سیستانی نیز در این دیدار ورود آیت الله نوری همدانی به نجف اشرف را مبارک عنوان و بر حفظ ارتباط با حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

وی ابراز داشت: وحدت، انسجام، یکپارچگی از مهم‌ترین مسائل روز دنیا است و باید بکوشیم تا در همه زمینه‌ها اختلاف‌ها را کنار گذاشته و اتحاد و همدلی را ایجاد کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به موضوع تقوا و خودسازی و ضرورت پرداختن به معنویت گفت: باید همه مناطق و شهر‌ها، عالمان بزرگ در دسترس مردم باشند تا مردم با دیدن آن‌ها مسائل را پرسیده و به تهذیب نفس بپردازند.

وی ضمن تاکید بر زی طلبگی ارتباط با مردم را مهم دانست و گفت: صفای باطن و اخلاق باید چراغ مسیر باشد و طلاب باید بر ذی طلبگی مبادرت داشته باشند.

آیت الله سیستانی نسبت به تعمیق بخشی در فراگیری علوم اسلامی تاکید و یک برنامه مدون علمی در جهت آموزش و تعلیم را ضروری دانست.

شایان ذکر است این دیدار که به مدت ۲ ساعت به طول انجامید، هر دو مرجع تقلید بر اتحاد و وحدت در برابر دشمنان اسلام تاکید کردند.
منبع: خبرگزاری مهر

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...