نسخه چاپی

شرط عجیب برای آزادی شیعیان لبنانی

ربایندگان شهروندان لبنانی در سوریه كه پیشتر عذرخواهی 'سید حسن نصرالله' را شرط آزادی گروگانهای خود تعیین كرده بودند، این بار از خانواده های این افراد خواستند به جای تجمع مقابل سفارت تركیه و قطر، در برابر سفارتخانه های ایران و سوریه در بیروت، تجمع كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مخالفان نظام سوریه كه حدود شش ماه پیش 11 شهروند لبنانی را ربوده و تنها دو تن از آنها را تا كنون آزاد كرده اند، از گروگانهای خود خواسته اند كه به خانواده های خود از طریق تلفن تماس گرفته و از آنها بخواهند كه در قبال آزادیشان این تجمع ها را برگزار كنند.


در این راستا 'عوض ابراهیم' كه از جمله این ربوده شدگان بود و چندی پیش آزاد شد، امروز شنبه در گفتگو با روزنامه لبنانی 'الاخبار' مدعی شده كه این خانواده ها در ابتدای هفته آتی، در برابر سفارت سوریه تجمع خواهند كرد.


به نوشته 'النهار'، طی تماس ربوده شدگان با خانواده های خود كه به مدت 20 دقیقه بوسیله یك تلفن همراه با شماره تركیه انجام شده، این درخواست صورت پذیرفته و طی هفته اخیر ربایندگان تماس های انجام شده به این شماره را پاسخ نداده اند.


ربایندگان علاوه بر این، از خانواده های ربوده شدگان خواسته اند كه به هیچ وجه مقابل سفارت خانه های قطر، تركیه و عربستان دست به تظاهرات نزنند و در دو هفته پس از انجام تجمع مقابل سفارتخانه های ایران و سوریه، این شهروندان لبنانی را آزاد خواهند كرد.


گفته می شود كه 'عقاب صقر' نماینده فراكسیون المستقبل در مجلس لبنان نیز كه هم اكنون به عنوان واسط میان 'سعد حریری' رییس این جریان با مخالفان نظام سوریه ایفای نقش می كند، به دستور حریری رایزنی هایی با ربایندگان صورت داده، ولی هنوز زمان آزادی این افراد به شكل دقیق مشخص نشده است.


این شهروندان لبنانی، حدود شش ماه پیش در مسیر بازگشت از زیارت امام رضا (ع) در خاك سوریه، توسط مخالفان نظام این كشور ربوده شدند.


ربایندگان پیش از این شرط آزادی این افراد را عذرخواهی 'سید حسن نصرالله' دبیر كل حزب الله لبنان به دلیل حمایت از نظام سوریه، عنوان كرده بودند.

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...