نسخه چاپی

اوباما پیروزی‌اش را مدیون مجردها است

به نوشته روزنامه دیلی میل، بر اساس نتایج انتخابات همچنین مشخص شد كه میت رامنی، رقیب انتخاباتی باراك اوباما، رئیس‌جمهوری آمریكا كه یك جمهوری‌خواه است در میان زنان خانه‌دار و ازدواج كرده بیشتر از اوباما طرفدار دارد.

به گزارش نمابه نقل از ايسنا، نتایج انتخابات ششم نوامبر ریاست جمهوری 2012 آمریکا نشان می‌دهد که باراک اوباما پیروزی‌اش در انتخابات را باید مدیون زنان و مادران مجردی باشد که 67 درصدشان به او رای دادند، در حالیکه رقیب انتخاباتی وی تنها 31 درصد حمایت این قشر جامعه آمریکا را به دست آورد.


9.jpg


 به نوشته روزنامه دیلی میل، بر اساس نتایج انتخابات همچنین مشخص شد که میت رامنی، رقیب انتخاباتی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که یک جمهوری‌خواه است در میان زنان خانه‌دار و ازدواج کرده بیشتر از اوباما طرفدار دارد.

"پیج گاردنر"، از "صندوق صدای زنان برای رای" به روزنامه گاردین گفت: زنان مجرد عامل پیروزی اوباما هستند.

تنها 44 درصد از تمامی زنان رای دهنده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از میت رامنی حمایت کردند در حالیکه 55 درصد به پیروزی و انتخاب مجدد اوباما رای دادند.

اوباما همچنین توانست آرای اقلیت‌های قومی آمریکا را در این انتخابات به دست بیاورد به طوری که 93 درصد جمعیت آفریقایی-‌آمریکایی‌ها به وی رای دادند.

"صندوق صدای زنان برای رای" در گزارش خود آورد: 40 درصد جمعیت آفریقایی- آمریکایی‌ها و یک سوم جمعیت هیسپانیک‌ها (لاتین تبارها) مجرد هستند و این جمعیت، تاثیر بسیار زیادی بر انتخابات ششم نوامبر ریاست جمهوری آمریکا گذاشت.

شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل عدم فعالیت‌های آنها در رقابت‌ها نبود چرا که "آن رامنی"، همسر میت رامنی نقش بسزایی در این رقابت‌ها داشت اما در پایان مطرح شدن مسایلی اساسی چون سقط جنین و جلوگیری از بارداری باعث شکست نامزد این حزب شد.

همچنین در نتایج خروجی این انتخابات نشان داده شده که اوباما در میان قشر زنان آمریکا 11 درصد بیش از رامنی پیشرو بوده است.

تعداد آمریکایی‌ها به ویژه زنانی که به صورت مداوم در حال رها کردن خانواده و تشکیل زندگی مجزا و تنها هستند، در حال افزایش است.

در انتخابات سال جاری میلادی، رقابت میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای دستیابی به آرای زنان بسیار شدید بود چرا که دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان را به "جنگ علیه زنان" متهم می‌کردند.

از طرفی، پیش از انتخابات دو تن از قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه به نام‌های "تاد آکین" و "ریچارد موردوک" از الفاظی نامناسب درخصوص حقوق زنان استفاده کردند که این امر باعث کاهش محبوبیت جمهوری‌ خواهان در جامعه آمریکا به ویژه زنان شد.

آکین در اظهارات خود اعلام کرد، قربانیانی که با میل خود تن به تجاوز می‌دهند در اصل برای جلوگیری از بارداری به اقدامی دست می‌زنند، که به این نوع اقدام "تجاوز قانونی و مشروع" می‌گویند. موردوک نیز با اظهار نظر در مورد اینکه "بارداری ناشی از تجاوز نتیجه آن چیزی است که خواسته خداست" ، وجهه حزب جمهوری‌خواه را بیش از پیش زیر سوال برد.

این دو قانونگذار در میان گروهی از جمهوری‌خواهان آمریکا هستند که به شدت از سوی گروه‌های فمنیستی مورد مخالفت قرار می‌گیرند.

روزنامه دیلی میل در مطلبی دیگر می‌نویسد، اگر قانون 150 سال پیش در آمریکا حکم‌فرما بود، مطمئنا نتایج انتخابات این کشور به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

در این صورت تنها مردان سفیدپوست می‌توانستند رای دهند و مطمئنا پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر، کسی نبود جز میت رامنی.

اما هم اکنون می‌بینیم که با وجود آرای سیاه پوستان و زنان و اقلیت‌های قومی در آمریکا پیروزی این انتخابات در دستان باراک اوباماست.

وی موفق شد با کسب 303 رای در مقابل رامنی که 206 رای الکترال را کسب کرد، پیروز شود.

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...