نسخه چاپی

هدیه ویژه رئیس جمهوری به اهالی كتاب

منصور واعظی با اشاره به اهدا بیش از ظرفیت به كتابخانه تنب بزرگ گفت: مازاد این كتاب‌ها بین كتابخانه‌های جزایر خلیج فارس توزیع می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، امروز شنبه 20 آبان ماه 1391 همزمان با آغازین روز از بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران مراسم تجدید میثاق مسئولان و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

* افزایش تعداد کتابخانه‌ها

در این مراسم منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن اشاره به آماری اظهار داشت: تا آغاز سال 84 یک هزار و 600 کتابخانه، یک میلیون عضو و 14 میلیون کتاب در کشور وجود داشت و هم‌اکنون تعداد کتابخانه‌های کشور به دو هزار باب افزایش یافته است.

وی با مخاطب قرار دادن تمام دستگاه‌ها تاکید کرد: ترویج فرهنگ مطالعه تنها وظیفه یک یا دو دستگاه نیست بلکه تمام دستگاه‌ها باید در این امر مهم نقش داشته باشند؛ ترکیه در سال 88 تنها کشوری بود که از ایران به لحاظ سرانه مطالعه پیش بود، اما امروز از لحاظ امکانات کتابخانه‌ای، منابع، انتشار، کتاب و سرانه مطالعه ایران کشور اول منطقه شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به افزایش مشارکت مردمی و همت خیران اظهار داشت: خیران با مشارکت فعال خود نقش مهمی در توسعه کتابخانه‌ها دارند به طوری که 800 کتابخانه با کمک خیرین ساخته شده است.

* هدیه ویژه رئیس جمهوری به اهالی کتاب

وی به جشن ملی کتاب که قرار است 24 آبان ماه برگزار شود اشاره و بیان کرد: در این برنامه قرار است از طرف رییس جمهور به تمامی کتابداران کشور هدیه ویژه‌ای اهدا شود.

وی همچنین گفت: 24 آبان با حضور رییس جمهور به طور رسمی تمبر پنج برابر شدن شاخص‌های کتابخوانی و دو برابر شدن این شاخص‌ها در دولت دهم را رونمایی می‌کنیم.

این مقام مسئول در نهاد کتابخانه‌ها با اعلام خبری گفت: تاکنون بیش از سه برابر ظرفیت کتابخانه تنب بزرگ کتاب جمع آوری شده است، در نظر داریم مازاد این کتاب‌ها را بین کتابخانه‌های سایر جزایر خلیج فارس توزیع کنیم.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه برنامه‌های خود صبح فردا 21 آبان به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مراسمی برای قدردانی از اهالی کتاب و کتابخوانی و تلاشگران این حوزه برگزار می‌کند.

در این مراسم مرتضی تمدن، استاندار تهران، محسن نایبی، فرماندار تهران، منصور واعظی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اسفندیار مبتکرسرابی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و سایر مسوولان فرهنگی حضور دارند.

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...