نسخه چاپی

خرید كلان سكه و ارز توسط یك بانك‌

نماینده تهران در مجلس از خرید كلان سكه و ارز توسط یكی از بانك‌های كشور با استفاده از امكانات بانكی خبر داد.

به گزارش نما زهره طبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به خرید کلان سکه و ارز توسط یکی از بانک‌های کشور اظهار داشت: طی گزارشی اعلام شد که یکی از بانک‌های کشور در هفته‌های منتهی به نوسانات بازار ارز و سکه با استفاده از امکانات بانکی مبالغ بسیار زیادی را برای خرید ارز و سکه اختصاص داده است.

وی افزود: طبیعی است اگر قرار باشد که چه بانک دولتی و چه خصوصی چنین اقدام واسطه‌گری و دلالی را انجام دهد به واسطه اینکه از قدرت مالی هم برخوردار است می‌تواندبا جابه‌حایی رقم بالا به افزایش قیمت‌ها در جامعه دامن بزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: استفاده عمدی یا غیرعمدی بانک‌ها به دلیل داشتن قدرت مالی از بازار آزاد به نوعی اخلال در بازار ارز و سکه و تخلف محسوب می‌شود.

طبیب‌زاده تصریح کرد: بنده در ارتباط با رسیدگی به این موضوع از وزیر امور اقتصاد و دارایی توضیح خواسته‌ام، چراکه این مسئله قابل رصد است که کدام بانک دولتی یا خصوصی مرتکب چنین تخلف عمدی یا غیرعمدی شده است.

طبیب‌زاده در پایان گفت: از آنجا که قوه قضائیه مسئول رسیدگی به امر متخلفان بازار سکه و ارز است باید جلوی اقدام این بانک را بگیرد و متخلفان را مورد پیگیرد قرار دهد.

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...