نسخه چاپی

مجتهدزاده:

كارشكنی های آژانس در مذاكرات قبلی با ایران

یك كارشناس مسائل بین الملل گفت:دور قبلی مذاكرات ایران و آژانس به دلیل كارشكنی های آژانس به موفقیت نرسید اما اظهارات دبیر كل آژانس در نقاط مختلف حكایت از آن دارد كه آژانس متوجه اقدامات منفی خود شده است.

به گزارش نما، پیروز مجتهدزاده، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با مهر درباره مذاکرات آتی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آذر ماه در تهران برگزار خواهد شد، گفت: با پایان گرفتن دوران مبارزات انتخاباتی در آمریکا در شرایط بهتری قرار گرفته ایم .

وی ادامه داد : در این شرایط هر نوع مذاکره ای در راستای حل مذاکره و روابط ایران، غرب و سازمان ملل تأثیر مثبتی خواهد داشت.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه دور قبلی مذاکرات ایران و آژانس به دلیل کارشکنی های آژانس به موفقیت نرسید، اظهار داشت: اما ما در ایران وقت را تلف نمی کنیم و اهمیتی ندارد که در گذشته چه اتفاقی افتاده است.

وی با بیان اینکه آنچه در گذشته روی داد ماحصل روابط ایران و غرب بوده است، تصریح کرد: امروز در شرایط جدیدی قرار داریم و امید است که در شرایط جدید آژانس واقع گراتر عمل کند.

این کارشناس بین الملل گفت: اظهارات دبیر کل آژانس در نقاط مختلف حکایت از آن دارد که آژانس متوجه اقدامات منفی خود شده است و اعلام کرده که قصد خرابکاری نداشته است.

وی ادامه داد: آنها اعلام کردند که آژانس هیچ گاه مدعی نشده است که ایران به صورت استراتژیک از برنامه هسته ای استفاده می کند و امیدواریم این روحیه جدید در مذاکرات ایران و آژانس تأپیرگذار باشد و طبیعتا طرف ایرانی نیز وقت خود را به هدر نخواهد داد.

مجتهدزاده همچنین به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخاب اوباما اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور ایالت متحده به دور دوم ریاست جمهوری خود رسیده است و طبیعی است که کارهای ناتمام را پیگیری خواهد کرد .

وی تأکید کرد: اوباما در دوران ریاست جمهوری خود با موفقیت فشارهای اسرائیل و لابی صهیونسیتی را بر علیه ایران خنثی کرده است و امیدواریم در این دور از ریاست جمهوری خود نیز بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

مجتهدزاده در پایان از طرف ایرانی نیز در خواست کرد که در مذاکرات آتی برخوردها طوری ترتیب داده شود که بهانه تازه ای ایجاد نکند.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...