نسخه چاپی

ایران پیروز نبرد پهپادها

عکس خبري -ايران پيروز نبرد پهپادها

در حالي كه اكنون بخش اعظم تهديدات دشمنان عليه كشورمان در حوزه جنگ نرم و جنگ اقتصادي متمركز شده، اما واقعيتي كه در اين بين نبايد آن را كتمان كرد، ادامه يافتن تلاش دشمن عليه كشورمان در حوزه نظامي است كه هر چند وقت يكبار نيز انتشار اخبار افتضاح آنان در اين حوزه، خوراك رسانه‌هاي گروهي را براي مدتي فراهم مي‌كند. در اين ميان اخباري كه از حوزه تهديدات نظامي منتشر مي‌شود، بيشتر حول محور هواپيماهاي بدون سرنشين يا به اصطلاح پهپاد است كه در دنياي نوين تسليحات نظامي حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد، به گونه‌اي كه امروز بخش عمده‌اي از عمليات‌هاي نظامي كشورهاي غربي، به ويژه ايالات متحده وابسته به اين پرنده‌هاي بدون سرنشين است. مويد اين مطلب پرواز هر روزه پهپادهاي امريكايي بر فراز پاكستان و افغانستان و بمباران مواضع مورد نظر نيروهاي امريكايي در اين دو كشور است.

ايران، منطقه پرواز ممنوع

در اين ميان قرارگيري جمهوري اسلامي در ميان كشورهايي كه ميزبان پايگاه‌هاي نظامي امريكا در منطقه هستند، همواره اين احتمال را براي نيروهاي نظامي كشورمان تقويت كرده كه در آسمان شاهد پرواز پرنده‌هاي بدون سرنشين امريكا باشند؛ موضوعي كه به امري روزمره در افغانستان، پاكستان، عربستان، عراق و ديگر كشورهاي حوزه خليج فارس تبديل شده است، اما در اين ميان جمهوري اسلامي به رغم قرار‌گرفتن در مجاورت پايگاه‌هاي نظامي امريكا در منطقه، با هوشياري بالايي كه در حوزه نظامي دارد، آسمان كشور را به منطقه‌اي پرواز ممنوع و خطرناك براي پهپادهاي امريكايي تبديل كرده است. در اختيار‌گيري پهپاد RQ۱۷۰ در آذر ماه سال گذشته كه جزو هواپيماهاي بدون سرنشين سري ايالات متحده محسوب مي‌شود و همچنين شليك به سمت پهپاد ديگري كه قصد ورود به خاك كشورمان در دو هفته گذشته را داشت در كنار اخطار به دو هواپيماي جاسوسي امريكا در طول رزمايش ولايت ۸۹ همه حكايت‌كننده آمادگي كامل نيروهاي نظامي كشور براي مقابله با متجاوزان است. اين در حالي است كه ايالات متحده با صرف سالانه ميليون‌ها دلار در حوزه تجهيزات نظامي، تلاش مي‌كند كه خود را قدرتمندترين نيروي نظامي جهان معرفي و از اين طريق به سلطه خود بر كشورها ادامه دهد؛ هيمنه‌اي كه جمهوري اسلامي بارها آن را در هم شكسته است.

سپرهاي دروغين غرب

اما جمهوري اسلامي تنها در حوزه دفع تهديدات پيشرفت نداشته، بلكه متناسب با نوع تهديدات نظامي، تلاش خود را براي توسعه قوه تهاجمي خود براي مقابله با دشمنان افزايش داده و در اين ميان به دستاوردهاي بي‌نظيري نيز رسيده است. درست در اواسط مهرماه بود كه رسانه‌هاي جمعي گزارش كردند يك هواپيماي بدون سرنشين وارد فضاي سرزمين‌هاي اشغالي شده و با طي مسيري حدود ۳۰۰ كيلومتر و عبور از روي مهم‌ترين مراكز نفتي و نظامي اسرائيل، طي سه ساعت، خود را به نزديكي اصلي‌ترين مركز تأسيسات هسته‌اي اين رژيم يعني نيروگاه ديمونا در عمق صحراي نقب مي‌رساند اما اين نفوذ تا مدت‌ها از ديد رادارهاي فوق‌پيشرفته پنهان بوده و حتي پس از كشف و انهدام نيز تا چند روز، به معماي لاينحل سردمداران اين رژيم تبديل مي‌شود. اين ماجرا زماني رمز‌گشايي شد كه سيد‌حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان در سخنراني خود اين پهپاد را متعلق به حزب‌الله لبنان و ساخت جمهوري اسلامي معرفي كرد. همين موضوع باعث شد افتضاحي بزرگ در پرونده ارتش پوشالي رژيم صهيونيستي درج شود، اما اوج اين افتضاح در جايي بود كه رژيم صهيونيستي از پيشرفته‌ترين سامانه‌هاي راداري و دفاع موشكي با نام «گنبد آهنين» استفاده مي‌كرد؛ سيستمي كه به گفته منابع نظامي غربي، توانايي تشخيص آن را دارد كه كدام موشك به سمت مناطق مسكوني و كدام به سمت مناطق بي‌خطر مي‌رود و از قابليت درگيري با چندين هدف و شبكه محور بودن چندين سيستم فعال در منطقه كه با هم هميشه در حال تبادل اطلاعات مي‌باشند نيز برخوردار است. علاوه بر اين يكي ديگر از پيروزي‌هاي جمهوري اسلامي در نبرد پهپادها، پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين ايراني بر فراز ناوهاي امريكايي در اقيانوس هند و تصويربرداري از اين غول‌هاي آهني بود كه انتشار اين تصاوير در رسانه‌ها افتضاح بزرگي براي ارتش پوشالي ايالات متحده به بار آورد.

ايران، پيروز جنگ پهپادها

حال دراختيار‌گيري يك پهپاد سري امريكا در آذر سال گذشته و شناسايي و تعقيب و شليك به سمت يك پهپاد ديگر امريكايي در آب‌هاي جنوبي ايران را بايد در كنار نفوذ پهپاد ايراني ايوب به آسمان سرزمين‌هاي اشغالي، آغاز جنگ پهپادها ميان ايران و امريكا عنوان كرد؛ جنگي كه تاكنون جمهوري اسلامي پيروز آن بوده و قطعاً اين برتري با توسعه سيستم راداري و پدافندي كشور و همچنين ساخت پهپادهاي نسل جديد به دست متخصصان داخلي ادامه دارد، خواهد بود.

پيشرفت از پس تحريم‌ها

امروز ايران بدون شك يكي از قدرت‌هاي برتر نظامي جهان است. اين نه يك ادعا در سطح داخل بلكه واقعيتي است كه اكثر كارشناسان مسائل نظامي در دنيا به آن اذعان دارند؛ واقعيتي كه در طول جنگ هشت ساله تحميلي، ايران با دستان خالي به رخ دنيا كشيد. جمهوري اسلامي بي‌شك با در اختيار داشتن انواع و اقسام موشك‌ها به ويژه موشك‌هاي دوربرد و در كنار آن وجود انواع و اقسام رادارهاي ساخت داخل كه توانايي تشخيص انواع هواپيماها و ايجاد اختلال در سيستم راهبري آنها را داراست، تمامي آسمان كشور را به محلي امن تبديل كرده است.
حالا بايد به اين توانمندي‌هاي نيروي دريايي، قدرت نيروي هوايي را نيز اضافه كرد كه همپاي ابرقدرت‌ها در عرصه تجهيزات، در حال پيشرفت است و مي‌تواند دريا را به محلي ناامن براي منافع دشمنان تبديل كند، البته كابوس اصلي دشمنان در خليج‌فارس و تنگه هرمز قايق‌هاي تندرو سپاه پاسداران است؛ قايق‌هاي كوچكي كه يكباره مي‌توانند همانند دسته زنبورها به دشمنان حمله‌ور شوند و آن را نابود كنند؛ واقعيتي كه دشمنان بخش كوچكي از آن را در سال‌هاي جنگ تجربه كردند. دستيابي به تمامي اين دستاوردها در حالي است كه غربي‌ها طي ساليان دراز با اعمال شديدترين تحريم‌ها، به دنبال زمينگير كردن جمهوري اسلامي بودند اما ايرانيان نشان دادند حتي با دستان خالي نيز مي‌توانند كارهاي بزرگي انجام دهند.

منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...