نسخه چاپی

اوضاع بسیار بحرانی در بی بی سی

در پی استعفای مدیركل بی بی سی از سمت خود كه خبر آن در پی یك رشته رسوایی ها در این بنگاه خبری اعلام شد؛ كاركنان بی بی سی معتقدند این بنگاه سخن پراكنی انگلیس با بحران جدی مواجه است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی بی بی سی با اشاره به استعفای جرج انتویسل از مدیر کلی این شبکه با راب واتسون، گزارشگر سیاسی بی بی سی به گفتگو نشست و از وی پرسید با توجه به اینکه انسجام بی بی سی به خطر افتاده است آیا این استعفا کافی است و آیا رسانه ای مانند بی بی سی می تواند این دوره را به سلامت پشت سر بگذارد؟
راب واتسون در پاسخ گفت: کار برای بی بی سی بسیار دشوار شده است. من فکر می کنم بی بی سی از این دشواری آگاه است زیرا هم اینک از طرف سیاستمداران همه جناح ها به شدت تحت فشار است.

بی بی سی هنوز ماجرای رسوایی اخلاقی اخیر را (که مربوط به رسوایی اخلاقی یکی از مجریان مشهور سابق این شبکه است) پشت سر نگذاشته است و تحقیقات همچنان در این باره ادامه دارد. بی بی سی با مسئله خدشه دار شدن اعتماد به این شبکه و اعتبارش نزد افکار عمومی مواجه است و باید آن را حل کند. نظرسنجی ها نشان می دهد اعتبار بی بی سی تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته است. البته این را نیز باید افزود که بی بی سی در تاریخ 90 ساله خود با بحران های زیادی مواجه شده و توانسته است آنها را پشت سر بگذارد.

واتسون در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است پس از انتویسل مسئولان ارشد دیگر بی بی سی نیز از سمت های خود کناره گیری کنند گفت گزارش های زیادی درباره این ماجرا منتشر شده که حاکی است شاید انتویسل تنها مقامی نباشد که از بی بی سی کنار می رود و شاید مقامات ارشد دیگری نیز از میان مدیران خبر این سازمان کناره گیری کنند.

واتسون درباره چالش هایی که تیم دیوی به عنوان مدیر کل موقت بی بی سی با آن مواجه است گفت: چالش های فوری که وی با آنها مواجه خواهد شد مجددا همان مسئله مخدوش شدن اعتماد عمومی به بی بی سی و مسئله سیاست است زیرا ما شنیده ایم که سیاستمداران انگلیسی می گویند بی بی سی باید به وضع خود سر و سامان بدهد.

در خصوص مسئله اعتماد و اطمینان بینندگان و شنوندگان و مخاطبان اینترنتی بی بی سی نیز باید بگویم که این سازمان باید بتواند به آنها این اطمینان خاطر را بدهد که هرچند در بحران به سر می برد، در حال فروپاشی نیست و می تواند به اوضاع خود سامان ببخشد.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...