نسخه چاپی

مركز پایش تشعشات اتمی در خلیج‌فارس

امروز در رسانه های عربی به اعمال تحریمهای جدید از سوی آمریكا علیه ایران پرداخته اند و به این مسئله اذعان كرده اند كه جمهوری اسلامی ایران به این تحریمها وقعی نمی نهد.

مرکز پایش تشعشات اتمی در خلیج‌فارس

شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته از تلاش برای ایجاد مرکز پایش تشعشعات اتمی در منطقه خلیج فارس خبر داد. بنابر گزارشرسانه های عربیاین مرکز نخستین مرکز کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای پایش تشعشعات اتمی محسوب می شود.

شورای همکاری خلیج فارس همچنین با اشاره به لزوم استفاده از انرژی های جایگزین از تمایل 6 کشور عضو (عربستان، کویت، قطر، امارات، عمان و بحرین) به استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای خبر داده است.

این شورا علت ایجاد این مرکز را افزایش خطرات ناشی از انتشار تشعشعات اتمی در منطقه خلیج فارس عنوان کرده است. خاطرنشان می شود برخیرسانه های عربیبا طرح ادعاهایی درباره ناامن بودن تاسیسات اتمی بوشهر که بزودی در آستانه راه اندازی قرار دارد، اقدام اخیر شورای همکاری خلیج فارس را مرتبط با این موضوع دانسته اند.

بسته پیشنهادی دنیس راس به ایران

طی روزهای اخیر پس از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گمانه زنی ها درباره ازسرگیری مذاکرات ایران و 1+5 افزایش یافته است. از سوی دیگر، برخی تحلیلگران احتمال آغاز گفتگوهای مستقیم میان واشنگتن و تهران را با توجه به شرایط موجود دور از ذهن ندانسته اند.



428476_orig.jpg


ولید شقیر تحلیلگر سیاسی در مقاله ای کهاز سوی روزنامه الحیاتمنتشر شده، تاکید می کند: گفته می شود هم اکنون "دنیس راس" در حال تهیه طرح پیشنهادی جامعی به ایران است که در آن بر حل سیاسی موضوع هسته ای ایران تاکید شده است.

وی با اشاره به اختلافات آشکار شده نتانیاهو و اوباما در مسئله نحوه تعامل با موضوع هسته ای ایران تاکید می کند: 70 درصد از یهودیان آمریکایی با رای به اوباما این مسئله را به نتانیاهو گوشزد کردند که سیاستهای اوباما را به مواضع وی ترجیح می دهند.

تحریمهایی که ایران را نگران نمی‌کند


روزنامه سعودیایلافعربستان سعودی در گزارشی نوشت: تحریمهای اخیر آمریکا علیه ایران باعث نگرانی این کشور نشده است.

در این گزارش به تصویب تحریمهای ضدایرانی اخیر از سوی واشنگتن علیه وزارت ارشاد و ارتباطات اشاره شده و آمده است: مقامات ایرانی این تحریمها را بی اهمیت و به منزله هدیه دولت جدید آمریکا دانسته اند.

از سوی دیگر، شبکه خبریالعربیهروز گذشته در گزارشی اعلام کرد: اقلیم کردستان عراق در نظر دارد روابط تجاری و اقتصادی با ایران را افزایش دهد.

در این گزارشبا اشاره به سفر "نچیروان بارزانی" رئیس اقلیم کردستان به تهران اعلام شده است:روابط تجاری تهران و اربیل با دور زدن تحریمهای آمریکا انجام می شود.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...