نسخه چاپی

راه اندازی ۳ مركز نیكوكاری خبرنگاری

عسگریان گفت: در حال حاضر ۱۸۴ هزار صندوق صدقه در سراسر كشور داریم.


به گزارش نما، علیرضا عسگریان معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز اظهار کرد: چند استان کشور در حال امدادرسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان هستند.

اخبار اجتماعی -او با بیان اینکه در سال گذشته هم مردم کمک‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داشتند، گفت: در ابتدای امسال سیل اتفاق افتاد و ۲۸ استان کشور درگیر شدند و مردم علاوه بر اینکه در همان موقع کمک کردند، بعد از سیل هم امدادرسانی به این استان‌ها همچنان ادامه داشت.

عسگریان با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی در کشور میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها حدود ۷۰ درصد رشد داشته است، ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۳۰۶ میلیارد تومان پول صدقه‌ جمع آوری شده است، لذا در این حوز ۲۵ درصد رشد داشتیم.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ۳ سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۸ هزار صندوق صدقه جمع آوری شد، گفت: ۳۵ هزار صندوق در ۹ ماهه امسال جمع آوری شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۴ هزار صندوق صدقه در سراسر کشور داریم، افزود: کمیته امداد در مجموع با استفاده از روش‌های پیامکی ماهانه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کند.

عسگریان گفت: امسال در راستای اجرای طرح‌های اکرام و محسنین اقدامات خوبی انجام شده است.

او با بیان اینکه ایتام امداد ۱۲۷ هزار و ۲۶۴ نفر و محسنین ۱۸۷ هزار و ۹۰۱ نفر هستند، گفت: کمک‌های خوبی نسبت به سال گذشته انجام شده است.

عسگریان ادامه داد: تعداد حامیان کمیته امداد برای ایتام و‌ محسنین ۶۶۹ هزار و ۷۹۹ نفر است که همچنان در حال افزایش است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: سال گذشته ۷۱۰ میلیارد تومان از طریق حامیان امداد جمع آوری شده و خیرین به ازای هر یتیم ۳۲۴ هزار تومان پرداخت می‌کنند که سرانه آن نسبت به ۹ ماهه گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه سرانه پرداخت پول به فرزندان محسنین امسال ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، افزود: سرانه هر نفر خانواده محسنین هم ۹ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه متوسط کمک‌های هر حامی حدود ۱۰۰ هزار تومان در سال است، ادامه داد: حدود ۷۰۰ هزار نفر ماهانه ۱۰۰ هزار تومان کمک می‌کنند.

عسگریان با بیان اینکه بر اساس طرح مبتنی بر نیاز، نیکوکاران در زمان‌های مختلف سال و با توجه به نیاز افراد به آن‌ها کمک می‌کنند و مراکز نیکوکاری نیز براساس نیاز فعالیت می‌کنند، گفت: در سال جاری ۱۵۰ مرکز نیکوکاری اضافه شده است و در مجموع در کل کشور طی ۹ ماه هزار و ۵۲۴ مرکز ایجاد شده که از رشد ۴۳۰ درصدی برخوردار بودیم و قصد داریم تعداد مراکز را تا پایان سال به ۳ هزار و ۲۰۰ مرکز برسانیم.

او گفت: جمع کمک‌های مبتنی بر نیاز یک هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد رشد داشته است.

عسگریان با بیان اینکه مبلغ کمکی که از طریق روش‌های نوین جمع آوری شده، ۷۱ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: ۴۲ درصد از منابع امداد از طریق مراکز نیکوکاری تأمین می‌شود.

او با بیان اینکه میزان کمک‌های این مراکز نسبت به سال گذشته از رشد ۱۳۵ درصدی برخوردار بوده است، افزود: در سال جاری ۳ مرکز نیکوکاری خبرنگاری تأسیس شده است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امیدواریم سال آینده در همین زمان، ۵۰ تا ۱۰۰ مرکز نیکوکاری خبرنگاری در سطح کشور داشته باشیم، گفت: ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه جمع آوری کردیم و ۴۶ میلیارد تومان نیز از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

عسگریان با بیان اینکه میزان کمک‌های زکات ما تا ۲۱ دی ماه محاسبه شده است، گفت: سال گذشته ۵۳۴ میلیارد تومان میزان زکات واجب، فطریه، مستحبی و ... بود.

او گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته ۵۳۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که رشد ۲۶ درصدی داشته است.

عسگریان افزود: کل فطریه جمع آوری شده ۱۹۰ میلیارد تومان بود که رشد ۴۱ درصدی داشته و زکات نیز ۳۴۴ میلیارد تومان بود که رشد ۲۰ درصدی داشته است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص روش‌های نوین کمیته امداد برای جمع آوری کمک‌ها، تصریح کرد: ۸۰ درصد درآمد‌های نقدی امداد از طریق روش‌های نوین دریافت می‌شوند.

عسگریان با بیان اینکه طرحی در حوزه اکرام به عنوان «هر کارمند، یک حامی» اجرا خواهد شد، ادامه داد: این طرح با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند تدوین شده و از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های دولتی پیشنهاد و اعلام شده است.

او عنوان کرد: با دولت هماهنگ شده که هر کارمند به طور داوطلبانه کمک به یک خانواده نیازمند را بر عهده گیرد که این کمک‌ها از مبلغی ماهانه ۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و هدف این است که ۱۰ میلیون کارمند در کشور به این طرح بپیوندند.

عسگریان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح آغاز شده و امیدواریم به صورت گسترده در سطح ادارات مورد استقبال قرار گیرد.

۱۳۹۸/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...