نسخه چاپی

ظرفیت پردیس سینمایی ملت افزایش می یابد/ اضافه شدن ۷ سالن جدید

میرزاخانی با تشریح عملكرد یكساله خود از افزایش ظرفیت پردیس سینمایی ملت خبر داد.


به گزارش نما، نشست خبری گزارش عملکرد یک ساله موسسه تصویر شهر با حضور هاشم میرزاخانی سرپرست موسسه تصویر شهر و جمعی از اهالی رسانه، برگزار شد.

اخبار فرهنگ و هنر - میرزاخانی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همدردی با بازماندگان سانحه هواپیمایی اوکراین و امیدواری برای رفع مشکلات سیل سیستان و بلوچستان، گفت: همیشه پس از یک سال تلاش می‌کنم تا گزارش عملکرد بدهم. موسسه تصویر شهر بیش از ۲۰۰ اثر در بخش‌های بلند سینمایی، کوتاه و... تولید کرده و مدیریت پردیس‌های شهرداری را هم بر عهده دارد و در مجموع یکی از بازو‌های سینما از سوی شهرداری است.

وی تصریح کرد: ما برای رسیدن به هدف‌های تعیین شده، نیازمند ایجاد زیرساخت بودیم که در این راستا تجهیز و به روز رسانی و ایجاد و احداث فضا‌های جدید در حوزه سالن سازی و پردیس سینمایی را انجام دادیم. برگزاری جشنواره فیلم شهر هم یکی دیگر از کار‌های ما است که توانستیم با جذب حامی، اکثر هزینه‌ها را از اسپانسر تامین کرده و برگزار کنیم.

میرزاخانی با اشاره به بازسازی پردیس تماشا افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌های ما در حوزه پردیس سازی، بازسازی کامل پردیس سینمایی تماشا است، «زنگ سینما» را در این پردیس با توجه به اینکه اطراف آن شهرک مدرسه‌ای قرار دارد، ایجاد کردیم و در این مدت میزبان پانزده هزار دانش آموز بودیم که ۹ درصد افزایش درآمد و مخاطب داشتیم.

وی در خصوص امکانات تمام سالن‌های سینمایی تصویر شهر بیان کرد: سالن‌ها را به سیستم جدید تصویری مجهز و تصمیم گرفتیم که پرده‌ها را هم تعویض کنیم. پردیس سینمایی راگا که در جنوب شهر قرار دارد در کنار پردیس تماشا به عنوان پیشتازان اکران و جذب مخاطبان حوزه کودک و نوجوان است. راگا به لحاظ فروش نیز سیر صعودی داشته و سی درصد افزایش فروش داشتیم و شرایطی را فراهم کردیم که مردم تا پاسی از شب فیلم ببینند.

سرپرست موسسه تصویر شهر ادامه داد: بحث تعطیلی پردیس سینمایی رازی در میدان هلال احمر گمرک جدی شده بود، چون فروش بسیار پایینی داشت و خود ما هم در فعالیت آن مردد بودیم، اما با عملیاتی جهادی و برنامه ریزی جدی به آن سرو سامان دادیم و بازسازی کامل داشتیم، حالا قابل بهره وری شده و بالاترین رشد درآمد را داریم بطوریکه به افزایش ۴۴ درصدی فروش رسیده است. از سویی سعی داریم در پردیس سینمایی رازی دو سالن اضافه کنیم.

میرزاخانی با اشاره به تغییرات پردیس ملت اظهار داشت: پردیس سینمایی ملت هم یکی از جایگاه‌ها و داشته‌های فرهنگی و اجتماعی است؛ این پردیس با ۱۰۸۵ صندلی افتتاح شد، اما موظف بودیم کاری اساسی‌تر برای آن انجام بدهیم، چون به شدت رو به افول است و جایگاه اصلی خود را از دست داده است. یکی از این مشکلات پارکینگ بود که با مساعدت شهردار تهران این معضل حل شد و حدود ۷۰۰ ظرفیت در پارکینگ اضافه کردیم؛ فود کورتی با ظرفیت ۸۰۰ صندلی هم راه اندازی شده است.

اضافه شدن ۷ سالن به پردیس ملت

وی ادامه داد: بحث افزایش تعداد پرده‌های پردیس ملت نیز در دستور کار قرار گرفت و توانستیم ۷ سالن با ظرفیت ۴۸۵ نفر اضافه کنیم. یک سالن آمفی تئاتر چند منظوره با ظرفیت ۲۳۷ نفره احداث شد که نشست خبری جشنواره فجر آن جا برگزار می‌شود و سالن‌ها هفتم بهمن افتتاح خواهد شد.

سرپرست موسسه تصویر شهر تصریح کرد: در سال ۹۸ با توجه به توسعه پردیس ملت، درآمد‌ها صرف ساخت و نوسازی و ... شد و به همین علت رشد منفی داشت. برنامه‌هایی برای آثار کودک، هنر و تجربه، آثار دفاع مقدس و در کل همه ژانر‌های سینمایی داریم و در خصوص قوی‌تر شدن آنتن دهی تلفن‌های همراه با ایرانسل و همراه اول رایزنی کردیم تا این مشکل برطرف شود.

برنامه ریزی جدی موسسه تصویر شهر برای حوزه های فیلم کوتاه و مستند

میرزاخانی در خصوص دیگر فعالیت‌های موسسه تصویر شهر گفت: شهرداری تهران، معاونت اجتماعی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دغدغه جدی تولید دارند و بودجه خوبی برای تولید در نظر دارند. در کنار این کار مشارکتی با سیما فیلم، شهرداری و سازمان فرهنگی هنری داریم تا سریال ۹۰ قسمتی را کلید بزنیم.

وی افزود: از سویی می‌خواهیم در حوزه‌های فیلم کوتاه و مستند هم برنامه ریزی جدی داشته باشیم تا اشاعه فرهنگ زندگی شهروندی و ارائه تولیدات فرهنگی فاخر و اثرگذار صورت بگیرد. با توجه به اینکه شهرداری تهران اسپانسر جشنواره فیلم فجر است با تمام توان در خدمت جشنواره هستیم و سعی داریم با مسئولان جشنواره فجر، جشنواره‌ای باشکوه در دهه پنجم انقلاب برگزار کنیم؛ برج میلاد هم به عنوان بازوی دیگر جشنواره میزبان سینماگران خواهد بود.

میرزاخانی بیان کرد: سیاست‌های جدید رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری این است که قابلیت نمایش در سالن‌های آمفی تئاتر داشته باشیم و سالن‌های بهاران و خاوران در حال تجهیز است و بنا شده ماهیانه یک یا دو مجموعه را راه انداری کنیم.

میرزاخانی در پایان تاکید کرد: پردیس ملت تحمل هشت ریشتر زلزله دارد و در خصوص دسترسی برای معلولان بهترین مجموعه است. از نظر آتش نشانی هم رایزنی کردیم تا مجوز‌های لازم را بگیریم، چون پردیس، قابلیت این موضوع را دارد.

۱۳۹۸/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...