نسخه چاپی

هر طرح صلحی باید منطبق با قوانین بین المللی باشد

نامزدهای مطرح حزب دموكرات آمریكا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به طرح صلح رونمایی شده از سوی ترامپ موسوم به معامله قرن واكنش نشان دادند.


به گزارش نما، نامزدهای مطرح حزب دموکرات آمریکا از جمله جو بایدن، الیزابت وارن، برنی سندرز، مایک بلومبرگ و پت بوتیجیج به معامله قرن واکنش نشان دادند.

اخبار بین الملل- وارن در این رابطه اعلام کرد: انتشار یک طرح و نقشه بدون مذاکره با فلسطینی‌ها دیپلماسی نیست، این خجالت‌آور است. من با هرگونه الحاق یک جانبه مخالف بوده و با هر گونه سیاستی که از این اقدام حمایت کند مخالفت می‌کنم.

جو بایدن ، نامزد پیشتاز حزب دموکرات، نیز در این رابطه گفت: یک طرح صلح نیازمند آن است که دو طرف کنار یکدیگر بنشیند [با یکدیگر مذاکره کنند]. این یک شیرین کاری سیاسی است که می‌تواند منجر به اقدامات یک جانبه برای الحاق سرزمین شده و رسیدن به صلح را سخت‌تر کند. من عمرم را صرف کار برای توسعه امنیت و حیات یهود و اسرائیل دموکراتیک کرده‌ام. این (معامله قرن) راهش نیست.

مایک بلومبرگ، میلیاردر مطرح آمریکایی که با صرف هزینه‌های زیاد قصد رقابت با ترامپ را دارد، نیز در این رابطه گفت: هر طرح صلحی شانسی را برای پایان دادن به بحران زنده می‌کند اما هر طرح ارزشمندی نیازمند حضور هر دو طرف است و در طول سه سال گذشته رئیس جمهور (ترامپ) در خصوص مناقشه میان اسرائیل و فلسطینیان هیچ کاری نکرده به جز ضربه زدن به موقعیت آمریکا به عنوان یک میانجی مؤثر.

بلومبرگ در ادامه گفت: با توجه به رونمایی از این طرح مهم است که هیچ طرفی اقدام یکجانبه ای که موجب تشدید خشونت و بر هم خوردن امنیت می‌شود انجام ندهد.

پت بوتیجیج نیز در این رابطه گفت: صلح نیازمند حضور هر دو طرف بر سر میز است و نه دادن چراغ سبز به یکی از رهبران برای الحاق یکجانبه.

دفتر «برنی سندرز» نیز در این رابطه بیانیه‌ای را صادر کرده که در آن آمده است: هر قرارداد صلح قابل قبولی باید منطبق با قوانین بین‌المللی بوده و از طریق قطعنامه‌های شورای امنیت اعلام شود. این طرح صلح باید به اشغالگری اسرائیل که از سال ۱۹۶۷ آغاز شده پایان داده و امکان تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل را نیز به رسمیت بشناسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: معامله قرن ترامپ به موضوع پایان نمی‌دهد بلکه موجب دائمی شدن بحران شده و منافع امنیتی آمریکایی‌ها، فلسطینیان و اسرائیل را به خطر می‌اندازد. این طرح غیر قابل قبول است.

۱۳۹۸/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...