نسخه چاپی

۶۰ درصد مدارس تهران شعبه اخذ رأی هستند

عکس خبري -?? درصد مدارس تهران شعبه اخذ رأي هستند

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت:بیش از ۷۰ درصد عوامل اجرایی انتخابات را، معلمان تشكیل می‌دهند. همچنین ۶۰ درصد مدارس تهران شعبه‌ اخذ‌ رأی هستند.

به گزارش نما ،علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر  با موضوع "انتخابات و مجلس در نگاه نسل نو" اظهار‌ کرد: بیش از 70 درصد عوامل اجرایی انتخابات از معلمان هستند؛ چه به عنوان عوامل اجرایی در شعب اخذ رأی و چه در بخش نظارتی.


وی افزود: آموزش‌و‌پرورش دو مأموریت برای خود در حوزه انتخابات تعریف کرده است، تعریف اول اینکه انتخابات را از مصادیق تربیت اجتماعی دانش‌آموزان می‌دانیم. از منظر سند تحول بنیادین و اهداف دوره‌های تحصیلی، یکی از ساحت‌های تربیتی مهم، ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی است و فرایندی که تعریف کردیم هم در قالب برنامه درسی ملی و آشنایی دانش‌آموزان با نهادهای مدنی و ساختارهای سیاسی و اجتماعی و هم در فعالیت‌هایی است که در قالب تمرین عملی شکل می‌گیرد.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را داریم که بیش از 10 میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند و خروجی نهایی آن مجلس دانش‌آموزی با 150 نماینده منتخب و برگزیده کشوری است که از کف مدارس بالا می‌آیند. 


کاظمی مطرح‌ کرد: مأموریت دومی که در وزارت آموزش و پرورش برای خودمان تعریف کرده‌ایم کمک به برگزاری انتخابات با تمام امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش است.


60 درصد مدارس تهران مراکز اخذ رأی 


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه‌ داد: در تهران بیش از 60 درصد مدارس ما با همه تجهیزات و امکانات به عنوان اماکن اخذ رأی در اختیار وزارت کشور قرار دارند. از آن سو، برای بسیج عمومی بزرگترین جامعه مخاطب یعنی دانش‌آموزان، رأی اولی‌ها، والدین و معلمان در مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 700 هزار نفر در قالب انتخابات عضو شورای دانش آموزی مدرسه می‌شوند، گفت: کارکرد اصلی مجلس دانش‌آموزی نیز، کارکرد تربیتی است به دنبال ایجاد مهارت‌های اجتماعی در طیف وسیعی از دانش‌آموزان هستیم این مشارکت در تقویت اعتماد به نفس، مهارت‌های ارتباطی، روحیه انتقادی و پرسشگری و مطالبه‌گری دانش‌آموزان اثر دارد. اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش‌آموزی مشاور وزیر هستند و این در فرایند تصمیم گیری‌های کلان موثر است. 


وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار طرح مجلس دانش‌آموزی استان را کلید می‌زنیم، تصریح‌ کرد: مجلس دانش‌آموزی یک کارکرد ملی دارد و در هر دوره یک سند مهم تصویب کرده‌اند که از جمله آنها سند ملی حقوق دانش‌آموزی است که در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد سند این دوره نیز پیرامون سلامت روان دانش‌آموزان است که حائز اهمیت است.


وی افزود: اگر خواسته باشیم مجلس دانش آموزی را جدی بگیریم همین فرایند توجه به اندیشه‌های نو را باید طی کنیم و به هر میزان به این نیازها بیشتر توجه کنیم می‌توانیم موفق تر عمل کنیم. باید به کارکردهای گروهی، تیمی و تشکیلاتی دانش آموزان توجه کنیم هرچه قدربتوانیم برای آنها در ابعاد مختلف نقش تعریف کنیم.


به گفته وی شعار ما این است که هر دانش آموز یک تشکل و یک نقشه داشته باشد در این صورت دانش آموزان می‌توانند برای جامعه مفیدتر و موثرتر باشند.

منبع تسنیم

۱۳۹۸/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...