نسخه چاپی

امیر احرار نظیفی در گفتگو با نما:

فكر و تجربه گذشتگان به همراه علم و اندیشه جوانان عامل اصلی موفقیت مجلس است

عکس خبري -فکر و تجربه گذشتگان به همراه علم و انديشه جوانان عامل اصلي موفقيت مجلس است

مقام معظم رهبری چند بار در بیاناتشان فرموده‌اند كه جوانگرایی موجب پیرزدایی نشود. مجلس شورای اسلامی جای تجربه‌هاست و نباید به اسم جوانگرایی در آن افراط و قوانینی را تصویب كنیم كه تولید را در كشور با مشكل مواجه كند.

حضور خوب جوان راه‌یافته به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و لزوم روحیه انقلابی و جهادی در حل مشکلات کشور، خبرنگار نما را بر آن داشت تا در خصوص اولویت‌های این نمایندگان با امیر احرار نظیفی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به گفتگو بپردازد که در ادامه متن آن را می‌خوانید.


خوب است ابتدای گفتگو به رکوردهای انتخابات اخیر مجلس یازدهم اشاره‌ای کنید.

سه نکته در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی به چشم می‌خورد که شایان ذکر است. یکی پیروزی قاطع اصولگرایان در تهران و شهرستان‌ها که هم جای تبریک دارد و هم مسؤولیت اصولگرایان را سنگین می‌کند. دوم اینکه جوانان در لیست تهران و شهرستان‌ها رأی خوبی آوردند. سومین نکته حضور هفده نفر از بانوان راه‌یافته به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در کل ادوار مجلس بی‌سابقه است.


با توجه به حضور خوب جوانان در مجلس یازدهم اولویت‌ این نمایندگان را چه می‌دانید؟

مخاطب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند. مقام معظم رهبری چندین بار اشاره کردند که یکی از مشکلات سیستم اجرایی و کشور قوانین دست و پاگیر است. این قوانین در کسب و کار و سیستم اداری و بوروکراسی ما مانع تولید و سازندگی کشور می‌شوند. طبق بیانیه گام دوم رفع این مشکلات روحیه جوانانه و جهادگرانه‌ای را می‌طلبد که لازم است نمایندگان مجلس یازدهم تحولی در قوانین کشور ایجاد کنند. به نظرم این مهم‌ترین مسؤولیت نمایندگان جوان مجلس یازدهم است.



آیا جوانگرایی را معادل پیرزدایی می‌دانید؟

مقام معظم رهبری چند بار در بیاناتشان فرموده‌اند که جوانگرایی موجب پیرزدایی نشود. مجلس شورای اسلامی جای تجربه‌هاست و نباید به اسم جوانگرایی در آن افراط و قوانینی را تصویب کنیم که تولید را در کشور با مشکل مواجه کند. بنابراین باید از تجربه کسانی که قبلاً در مجلس بوده‌اند استفاده شود. ان‌شاءالله با روحیه جهادی و به‌کارگیری جوان‌ها مجلسی در تراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شکل بگیرد. به‌خصوص اینکه تحریم‌ها به‌نوعی پشت سر گذاشته شده‌اند و ایران توانسته است هیمنه امریکا را بشکند و در بحث امنیت که لازمه و پایه کار اقتصادی است توانستیم به گفته همه تحلیلگران منطقه و کشورهای ابرقدرت گام خیلی بزرگی را در امنیت و جلوگیری از جنگ برداریم. ان‌‌شاءالله جوانان مجلس با تصویب قوانین خوب و اصولی بتوانند اقتصاد کشور را بازسازی کلی کنند.


غیر از تولید و مسائل اقتصادی چطور؟


اولویتی که حضرت آقا فرموده‌اند اقتصاد است. غیر از مسائل اقتصادی و بحث رونق تولید مسائل اجتماعی و فرهنگی را داریم که نباید از آنها غافل شد. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به فرهنگ هم اشاره شده است. جوانان انقلابی و جهادی حاضر در مجلس باید بدانند اقتصاد بدون فرهنگ به درد ما نخواهد خورد و چون فکر نو دارند و 40 سال در فضای فرهنگی انقلاب و جمهوری اسلامی بوده‌ و شکل گرفته‌اند حتماً به مباحث فرهنگی و اجتماعی هم توجه کنند. در حوزه قوانین گستره کار ما زیاد است و منحصر به مسائل اقتصادی نیست و مباحث فرهنگی و اجتماعی را هم شامل می‌شود که فعالیت جهادی جوانان را می‌طلبد.



۱۳۹۸/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...