نسخه چاپی

واردات اقلام بهداشتی باید در اولویت تخصیص ارز قرار بگیرد

عکس خبري -واردات اقلام بهداشتي بايد در اولويت تخصيص ارز قرار بگيرد

مدرس خیابانی گفت: واردات اقلام ضروری مبارزه با كرونا همچون ماسك و اقلام بهداشتی باید در اولویت تخصیص ارز قرار بگیرد.

به گزارش نما ،مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در نشست خبری ستاد مقابله با کرونا با اشاره به واردات اولین محموله ماسک که صبح فردا وارد کشور خواهد شد گفت: اقلام ضروری برای مراقبت و کنترل این ویروس تامین خواهد شد.


او ادامه داد: لباس مخصوص برای تایید وزارت بهداشت ارسال شده و در صورت تایید، روزانه ۴۰ هزار دست از این لباس تولید خواهد شد. همچنین نمونه‌ای از این لباس‌ها در اختیار کادر درمانی نیرو‌های مسلح قرار خواهد گرفت تا در صورت لزوم در خطوط تولیدی استفاده کنند.


او بیان کرد: به زودی ماشین‌آلات صنعتی تولید ماسک ۳ لایه تامین خواهد شد؛ امروز حتی برخی از کارخانجات خودروسازی ما تغییر کاربری دادند تا تولید ماسک افزایش پیدا کند؛ این تولیدات روز به روز افزوده خواهد شد و امیدوار هستیم به حدی برسم که فروش اینترنتی این محصولات را در دستور کار داشته باشیم.


مدرس خیابانی با تاکید بر حذف سامانه تیتک بیان کرد: تمام ژل‌ها و محلول‌های تولید شده توسط واحد‌های تولیدی در اختیار شبکه داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت؛ باید نظارت کافی وجود داشته باشد تا هیچ گونه دپو و انباشتی به وجود نیاید همچنین نیاز مصارف عمده مثل نانوایی‌ها و ... تامین خواهد شد.


قائم مقام وزیر در امور بازرگانی ادامه داد: همکاری مناسبی ایجاد شده تا علاوه بر شبکه بیمارستانی شبکه داروخانه‌ای را هم تجهیز کنیم.


او تصریح کرد: به تناسب محموله‌هایی که وارد شود نیاز به تامین منابع مالی خواهیم داشت؛ تمام واردات ماسک و اقلام بهداشتی باید در اولویت تخصیص ارز قرار بگیرد؛ گمرک جمهوری اسلامی هم بدون هیچ مانعی با ورود این اقلام همکاری کرد.


مدرس خیابانی تاکید کرد: بنا بر دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، تمام واحد‌های صنعتی حق تعطیلی ندارند و به فعالیت خود ادامه خواهند داد؛ وزارت صنعت هم دوشادوش کادر درمانی پشتیبان مردم برای مقابله با کرونا خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

۱۳۹۸/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...