نسخه چاپی

پیام لاوروف به نشست گفت‌وگوی ملی سوریه

وزیر خارجه روسیه برای نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران پیام فرستاد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز یکشنبه در پیامی به اولین نشست گفت‌وگوی ملی سوریه در تهران و مذاکره بر گفت‌وگوی دولت سوریه و معارضان تاکید کرد.

در این پیام که توسط سفیر روسیه در تهران در اولین نشست گفت‌وگوی ملی سوریه قرائت شد لاوروف با اشاره به نشست اخیر در دوحه عنوان کرد این نشست نشان داد که تا چه حد رویکرد نظامی جایگزین رویکرد مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه شده است.وی بر گفت‌وگوی دولت سوریه با معارضان تاکید کرد و افزود: ما تلاش کردیم تا گفت‌وگوهای آشتی‌جویانه را تقویت کنیم ولی شورای امنیت سازمان ملل با این طرح ما موافقت نکرد و پس از آن شاهد بودیم که کمک‌های فنی و تسلیحاتی برای معارضان ارسال و ارتش آزاد سوریه اعلامیه ژنو را رد کرد.

به گفته وی ارتش آزاد سوریه تلاش می‌کند تا از طریق مبارزه مسلحانه حکومت در سوریه را به دست گیرد.

لاوروف بر کمک به اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای موفقیت در ماموریتش تاکید کرد و افزود: باید کمک کنیم تا گفت‌وگوی جامعی بین گروه‌های اپوزیسیون (معارض دولت سوریه) صورت گیرد.

اولین نشست گفت‌وگوی ملی سوریه صبح امروز با حضور احزاب سیاسی، منتقدان و معاون نخست‌وزیر سوریه و همچنین وزیر آشتی ملی این کشور در تهران آغاز به کار کرد.

۱۳۹۱/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...