نسخه چاپی

دولت باید مجلس را در راس امور بداند

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس با تاكید بر این كه دولت باید همواره مجلس را در راس امور بداند گفت: دولت باید موتور اجرایی را در مسیر و ریل قانونگذاری مجلس قرار دهد تا امور كشور به سامان برسد.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، حسین مظفر در نشست علنی امروز (یکشنبه 28 آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: به استناد اصل 57 قانون اساسی قوای حاکم بر جمهوری اسلامی عبارت است از قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه هستند که زیر نظر ولایت مطلقه فقیه و بر طبق اصول آینده عمل می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای با بیان این که استقلال قوا در قانون اساسی از ویژگی‌های نظام اسلامی و از تجلی‌های مردمسالاری است اظهار داشت: در عین این استقلال قوا هر سه قوه تحت نظر ولایت مطلقه فقیه بوده و مشروعیت خود را از ولی فقیه می‌گیرند و براساس اصل 110 قانون اساسی تنظیم رابطه بین قوای سه گانه و حل اختلاف بین آنان با رهبری معظم است.

وی در ادامه افزود: بر این اساس مسوولان هر سه قوه موظف هستند تحت نظر ولی امر مسلمین و با مشروعیتی که از این مقام می‌گیرند در چارچوب وظایف مندرج در قانون اساسی انجام وظیفه کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: البته استقلال قوا در نظام سیاسی ایران به معنای استقلال مطلق قوا نیست و هر یک از قوا نمی‌توانند بدون توجه به مسوولیت‌های قوه دیگر و بدون هماهنگی و تعامل با یکدیگر براساس سلیقه و نظر خود عمل کند زیرا نتیجه چنین عملکردی آشفتگی عموم و تعارض و تقابل خواهد بود.

مظفر با اشاره به این که هر سه قوه در یک کشور و در یک بستر و ظرفیت واحد و در راستای مصالح ملی و کلان کشور حرکت می‌کنند گفت: از همین رو هر گونه ناهماهنگی و تعارض ناشی از زیاده‌خواهی و خودشیفتگی نه تنها رافع مشکلات کشور نخواهد بود بلکه کشتی اجرایی کشور را از ساحل مقصود دور خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که مجلس قانونگذار و ناظر بوده و دولت مجری و اجراکننده قوانین است عنوان کرد: نه مجلس باید در جای دولت بنشیند و عرصه را بر امور اجرایی تنگ کند و نه دولت حق دارد به جای مجلس تصمیم‌سازی کند و نسبت به قوانین مصوب بی‌اعتنا باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این که دولت باید همواره مجلس را در راس امور بداند گفت: دولت باید موتور اجرایی را در مسیر و ریل قانونگذاری مجلس قرار دهد تا امور کشور به سامان برسد.

مظفر در ادامه افزود: بدیهی است اختلاف سلیقه و نظر در شیوه‌های پیگیری اهداف انقلاب و کشور و نقدهای منصفانه و مشفقانه و مشارکت جویانه برای یادآوری مسئولیت‌های خطیر و برای جلوگیری از پیدایش انحرافات از مسیر تا زمانی که به ملازمات فرسایشی و ظرفیت‌سوز منجر نشود نه تنها امری مذموم نیست بلکه باعث بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دیگران خواهد شد و امری پسندیده است.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر این که مسئولان قوای سه گانه باید از منازعات فرسایشی پرهیز کرده و براساس همدلی و وفاق در چارچوب مصالح نظام و مردم به حل مشکلات اساسی کشور بپردازند اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در شرایط بسیار حساسی قرار دارد که انسجام ملی و یکپارچگی مسئولان در راستای افزایش اقتدار ملی اهمیت حیاتی دارد.

مظفر خاطرنشان کرد: امروز هر گونه جدل و منازعات بی‌حاصل بین مسئولان از جیب ملت مظلوم و بردباری هزینه می‌شود که هیچگاه از حمایت مسئولان دریغ نکرده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که ملت ایران از بابت تحریم‌ها و تهدیدها در فشار هستند گفت: البته مردم ایران هرگز در مقابل این تهدیدها و تحریم‌ها و در برابر باج‌خواهی‌های غارتگران بین‌المللی قد خم نخواهند کرد و امروز مهم‌ترین مساله کشور و مسئولان باید مقابله با تحریم‌ها و تهدیدها و دسیسه‌های جنایتگران سلطه‌گر باشد.

۱۳۹۱/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...