نسخه چاپی

اجرای پروژه‌هایی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان/ تالاب هامون به بهترین شرایط خود رسید

عکس خبري -اجراي پروژه‌هايي به ارزش ?? هزار ميليارد تومان/ تالاب هامون به بهترين شرايط خود رسيد

وزیر نیرو گفت: برآوردی كه داشتیم این است كه به شرط تامین منابع تعریف شده پروژه‌هایی با ارزش 50 هزار میلیارد تومان به افتتاح برسد و این مسئله از همین فردا در تهران با افتتاح چهار پروژه و تامین 2800 میلیارد تومان انجام خواهد شد.

به گزارش نما ،وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت  با بیان اینکه از ابتدای امسال مجموعه بارش‌ها در سال جاری 270 میلی‌متر در سطح کشور بوده است، گفت: این میزان از متوسط بارش در درازمدت سال گذشته 60 میلی‌متر بیشتر است.


رضا اردکانیان در ادامه افزود: در بخش کشاورزی نیز مانند سال گذشته موفق بودیم و به بخش کشاورزی 30 درصد آب اختصاص خواهیم داد، ضمن آنکه 50 تالاب کشور در ابتدای سال آبگیر شدند. در استان سیستان و بلوچستان تالاب هامون به بهترین شرایط خود رسیده است.بنابراین در بحث تامین انرژی برق‌آبی نیز در شرایط مساعدی قرار داریم و توانستیم 90M بر ساعت انرژی از سازه‌هایی که برق‌آبی هستند تولید شد.


 وی ادامه داد: در زمینه تامین آب شرب نیز در شرایط مطلوبی به سر می‌بریم و این برخواسته از همکاری مردم در مصرف آب است. مجموعه این تحولات موجب شده است که امسال نیز مانند سال دوم در پویش ... شرکت داشته باشیم.


وی با اشاره به پروژه‌های جدید این وزارت خانه گفت: برآوردی که داشتیم این است که به شرط تامین منابع تعریف شده پروژه‌هایی با ارزش 50 هزار میلیارد تومان به افتتاح برسد و این مسئله از همین فردا در تهران با افتتاح چهار پروژه و تامین 2800 میلیارد تومان انجام خواهد شد. ضمن آنکه سه تصفیه‌خانه بزرگ در اسلامشهر، صفادشت و ملارد افتتاح خواهد شد که تاثیر مهمی در آماده کردن زیرساخت‌ها و تامین برق پایدار خواهد داشت.


وی در پایان تاکید کرد: پویش امسال بر ساخت و ساز نیست بلکه بر ساز و کارهای ارائه شده است و مجموعه فرایندها، رویه‌ها و دستورالعمل‌ها به گونه‌ای خواهد بود که منابع مالی و انسانی را در نظر داشته باشیم.

ایلنا

۱۳۹۹/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...