نسخه چاپی

مزیت مخفی ازدواج كه بسیاری از آن بی اطلاعند

عکس خبري -مزيت مخفي ازدواج که بسياري از آن بي اطلاعند

شاید بسیاری از افراد نسبت به ازدواج و زندگی مشترك گارد داشته باشند و تصور كنند ازدواج زندگی آنان را نابود می‌كند. اما جالب است بدانید كه زندگی مشترك می‌تواند بخش‌های مهمی از زندگی شما را دگرگون كرده یا حتی ارتقاء دهد. البته تصمیم برای تجرد نیز می‌تواند از بسیاری از جهات منطقی باشد، با این وجود، پژوهشگران دانشگاه بیریگام یانگ ایالات متحده یك مزیت جدید در رابطه با ازدواج كشف كرده اند

به گزارش نما و به نقل از انتخاب، دکتر فر والفیش دکترای روانشناسی خانواده و نویسنده کتاب "والدین خودآگاه" می‌گوید: «بخش مهمی از روابط موفق شامل دست کشیدن از تلاش برای کنترل دیگران، به خصوص همسر یا نامزدتان است.» به جای تلاش برای تغییر شما، یک شریک زندگی خوب از شما در اهدافتان پشتیبانی خواهد کرد.

اکنون نتایج یک مطالعه جدید که در مجله PLOS One منتشر شده، شواهدی را ارائه داده است که نشان می‌دهد حضور همسر در کنار شما می‌تواند یک عامل تسکین دهنده استرس در لحظه بحران باشد. در این مطالعه، وندی بیرمینگام، استاد روانشناسی در دانشگاه بریگام یانگ و همکارانش از ۴۰ زوج متاهل خواستند که یک کار چالش برانگیز را روی یک کامپیوتر انجام دهند در حالی که یک دوربین مادون قرمز به طور مداوم وضعیت آنان را بررسی می‌کرد.
وقتی استرس داریم یا می‌ترسیم، قدرت تصمیم گیری ما تحلیل می‌رود، بنابراین دوربین مادون قرمز علامت‌های بیولوژیکی و نحوه پاسخ دهی شرکت کنندگان به فشار روی دوش آنان را نشان می‌دهد. برخی از زوجین مجبور بودند این کار را به طور جداگانه انجام دهند، در حالی که برخی دیگر این کار را در حالی انجام دادند که همسرشان در کنار آن‌ها بود.

مزیت مخفی ازدواج که بسیاری از افراد از آن بی اطلاعند چیست؟
در حالی که همه شرکت کنندگان هنگام شروع کار، علائم استرس را نشان می‌دادند، آن‌هایی که همسرانشان در تمام این چالش‌ها در کنار آن‌ها نشسته بودند، زودتر از کسانی که مجبور بودند این کار را تنها انجام دهند، آرام شدند و توانستند تکلیف را در سطوح پایین‌تر از استرس نسبت به همتایان خود که در حال انجام حرکات انفرادی بودند، انجام دهند.

بیرمینگام گفت: «وقتی همسر و فرزند خود در کنارمان میبینیم، واقعاً به ما کمک می‌کند تا استرس‌هایی که باید در زندگی با آن‌ها روبه رو شویم کاهش دهیم.» یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که وقتی زوج‌ها دست یکدیگر را می‌گیرند، تنفس، ضربان قلب و حتی الگو‌های موج مغزی آن‌ها نیز همگام می‌شوند، که به آن‌ها امکان می‌دهد هر دو درد عاطفی و جسمی یکدیگر را تسکین دهند. بر اساس این مطالعه جدید نقش زندگی مشترک در کاهش استرس بی نظیر است.
این تحقیق همچنین نتایج تحقیقات قبلی مبنی را تایید می‌کند. نتایجی مبنی بر این که ازدواج کردن می‌تواند به کاهش فشار خون، کاهش شاخص توده بدنی و کلسترول خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و زوال عقل و حتی افزایش طول عمر شما موثر باشد.

۱۳۹۹/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...