نسخه چاپی

جزئیات مذاكرات مقامات ایرانی درباره غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه از جزئیات مذاكرات مقامات ایرانی درباره غزه خبر داد و اعلام كرد، وزیرامور خارجه برای سفر به مصر در انتظار صدور مجوز لازم از سوی مصر است.

به گزارش نما، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه اجلاس گفتگوی ملی سوریه درگفتگو با مهر درباره تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه گفت: ما از فرصتی که وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به آفریقا داشت، استفاده و در همه مذکرات بحث غزه را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: تماس هایی در سطوح مختلف کشورمان با سایر سازمان ها و نهاد های بین المللی گرفته شده است و همچنین نامه‌ها‌یی که از طرف وزیر امور خارجه کشورمان برای سازمان مللٰ‌، اتحادیه اروپا ، اتحادیه عرب و سازمان همکاری های اسلامی ارسال شده و همچنین و اعلام آمادگی برای کمک رسانی سریع به غزه و تماس تلفنی صالحی با رمضان عبدالله و خالد مشعل صورت گرفت نشان دهنده این است که همه گونه آمادگی کمک به مردم مظلوم فلسطین و غزه را داریم.

مهمانپرست تصریح کرد: باید یک بسیج عمومی بین کشورهای اسلامی به وجود آید تا مردم غزه و فلسطین احساس نکنند که در برابر این جنایت ها تنها هستند و با حمایت همه کشورهای اسلامی و حتی سایر کشورها بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

مهمانپرست همچنین درباره سفر صالحی به غزه نیز گفت: ما برای رفتن به غزه اعلام آمادگی کرده ایم و باید حتما از طریق مصر مجوز لازم صادر شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره کشورهایی که در اجلاس تهران حضور پیدا کرده اند‌، بیان کرد: هدف اصلی اجلاس گفتگوهای ملی برای نمایندگان مردم و دولت سوریه است. نمایندگان از کشورهای مختلف حضور دارند و مسئولان کشورها پیام خود را اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: نظر کشورهای چین و روسیه از طریق سفرای آنها اعلام شد و نمایندگان جریانات سیاسی مهمی مانند عراقٰ، ‌ترکیه، لبنان و برزیل و نیکاروگوئه و نماینده اخوان المسلمین سخنرانی کردند که این امر نشان دهنده این است که جریانات مهم منطقه از این گفتگوها حمایت می کنند و خواستار توقف خشونت ها و راه حل دموکراتیک و مسالمت آمیز هستند.

مهمانپرست تإکید کرد: نتیجه اصلی کار در صحبت های فضای بسته بین نمایندگان گروه های سیاسی سوری و نمایندگان دولت سوریه است.

۱۳۹۱/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...