نسخه چاپی

لغو كامل محاصره غزه شرط توقف حملات حماس

عکس خبري -لغو کامل محاصره غزه شرط توقف حملات حماس

جنبش حماس، پذیرش توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را به توقف تمامی اشكال تجاوز و ترور رژیم صهیونیستی و لغو كامل محاصره غزه مشروط كرد.

جنبش حماس، پذیرش توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را به توقف تمامی اشکال تجاوز و ترور رژیم صهیونیستی و لغو کامل محاصره غزه مشروط کرد.
هیئت جنبش حماس به ریاست خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش که برای دیدار با مقامات مصری و سران برخی کشورهای دیگر به قاهره سفر کرده است، در دیدار "محمد رأفت شحاته" رئیس سازمان اطلاعات مصر شروط خاصی را برای پذیرش توافق آرام سازی تعیین کرد.
خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که توقف حملات موشکی مشروط به رفع کامل محاصره نوار غزه و عدم اقدام اسرائیل در ترور رهبران فلسطینی است.
جنبش حماس اعلام کرد که تنها در قبال توقف تمامی اشکال تجاوز و ترور رژیم صهیونیستی و لغو کامل محاصره غزه حاضر به توقف موشک باران علیه شهرک های صهیونیستی واقع در اطراف نوار غزه است.
منابع مصری همچنین اعلام کردند که در دیدار مشعل و شحاته طرف مصری درخواست های جنبش حماس را منطقی و بحق دانست و وعده انتقال آنها به طرف صهیونیستی را داد.
طرف فلسطینی خواستار وجود تضمین هایی از سوی جامعه بین المللی درباره توافق آرام سازی شده بود.
خبرگزاری سما به نقل از منابع آگاه گزارش داد که هیئت حماس، توقف شلیک موشک‌ها به سمت اهداف اسرائیلی را به رفع کامل محاصره غزه، توقف عملیات ترور رهبران فلسطینی و هدف قرار دادن فلسطینیان از سوی اسرائیل و نیز بازگشایی همه گذرگاه‌های نوار غزه منوط و اعلام کرد که این موارد شرط موافقت با آتش‌بس و توقف شلیک موشک‌ها به سمت اهداف اسرائیلی است.
هیئت حماس همچنین تضمین‌های جامعه جهانی برای پایبندی اسرائیل به این شروط را خواستار شد و طرف مصری نیز قول داد که این درخواست‌ها را به طرف اسرائیلی ابلاغ کند.
هیئت حماس در این دیدار همچنین از طرف مصری خواست تا گذرگاه رفح را به طور کامل بازگشایی کند.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...