نسخه چاپی

نوشداروی تركیه بعد از مرگ سهراب!

نخست وزیر تركیه گفت اسرائیل روز به روز ضعیف تر می شود و به خاطر رفتارهایش، دوستان نزدیكی مثل تركیه را از دست داده است.

به گزارش نما به نقل از کیهان، رجب طيب اردوغان در جريان سفر به قاهره و در مصاحبه با فهمي هويدي روزنامه نگار مصري درباره جنگ غزه گفت: ما اتفاقات غزه را به طور دقيق تحت نظر داريم. اسرائيل بر انجام رفتارهاي تروريستي پافشاري مي كند و اعتنايي به جامعه بين المللي و قواعد آن نمي كند. آنها هرگونه راه حل عادلانه و مسالمت آميز را رد مي كنند به همين دليل تنها چيزي كه براي ما مانده، ارتباط ها و مشورت هاي بيهوده اي است كه هر روز در جريان است. وزير خارجه اخبار را مي گيرد و تحليل مي كند. من هم با دبيركل هاي سازمان ملل و ناتو و اتحاديه عرب در ارتباط مداوم هستم. با سران عرب از جمله محمد مرسي در تماس هستم و تلاش كرده ام با اوباما نيز تماس بگيرم.

وي در اين مصاحبه كه از سوي روزنامه السفير چاپ شده مي گويد: «ما قبلا در اعتراض به سياست هاي دشمنانه اسرائيل در ماجراي كشتي مرمره، روابط خودمان را قطع كرده و هنوز هم تجديدنظر نكرده ايم. اسرائيل، هر روز ضعيف تر مي شود. تل آويو به دليل ادامه رفتارهاي خصمانه دوستان نزديكش مثل تركيه را از دست داده است. تاييد جامعه جهاني نيز نسبت به اسرائيل كاهش يافته و اين در حالي است كه همچنان به سياست هاي وحشيانه اش عليه ملت فلسطين ادامه مي دهد و اين حقيقت را درك نمي كند كه آمريكا نمي تواند تا ابد از آنها حمايت كند. بهانه هاي مضحكش نمي تواند همچنان عامل تحركات تروريستي اش باشد و بي محابا هر كار مي خواهد انجام دهد.»

اردوغان درباره روابط با دنياي عرب و اصطلاحي كه براي نوعثمانيسم در توصيف تركيه استفاده مي كنند نيز مي گويد: دوست ندارم كه اصطلاح عثماني گري جديد را به كار ببرند. اين اصطلاح مربوط به دوره اي است كه به تاريخ پيوسته و ديگر نبايد از آن استفاده كرد تا به روابط حسنه ما با برادران عربمان ضربه بزند. ما با برادران عربمان از نگاه برادرانه تعامل مي كنيم نه از نگاه شقاوت و نگاه بالادست به پايين دست، و استفاده از چنين اصطلاحاتي تحت هيچ معيار منطقي ممكن نيست.

به گزارش السفير دختر ۲۹ ساله اردوغان در آمريكا علوم سياسي خوانده و در انگليس نيز در رشته اقتصاد تحصيل كرده و به پدرش مشورت مي دهد.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...