نسخه چاپی

دیدار ترامپ با فرماندار نیویورك

با بالا رفتن شمار قربانیان ویروس كرونا در آمریكا و رسیدن آن به رقم ۴۵ هزار تن، آزمایش گسترده ویروس كرونا به عنوان كلیدی برای ایالت‌ها برای آنكه بتوانند دستور ماندن در خانه را لغو كنند و فعالیت‌های اقتصادی را از سر بگیرند، تلقی می‌شود.


به گزارش نما، فرماندار ایالت نیویورک در جریان نشستی رو در رو با رئیس جمهور آمریکا وی را برای کمک‌های بیشتر از جانب دولت فدرال در زمینه انجام آزمایشات ویروس کرونا تحت فشار گذاشت؛ نشستی که پس از هفته‌ها جنگ لفظی میان این دو مقام برگزار شد و به گفته فرماندار نیویورک نشستی صمیمی و سازنده بود.

اخبار بین الملل-همزمان با بالا رفتن شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا و رسیدن آن به رقم ۴۵ هزار تن، آزمایش گسترده ویروس کرونا به عنوان کلیدی برای ایالت‌ها برای آنکه بتوانند دستور ماندن در خانه را لغو کنند و فعالیت‌های اقتصادی را از سر بگیرند، تلقی می‌شود.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک ضمن اعلام اینکه ایالتش که بیشترین آسیب از پاندمی کرونا را در کل آمریکا شاهد بوده می‌خواهد نرخ آزمایشات روزانه را سریعا دو برابر کند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تحت فشار گذاشت تا دولت فدرال کنترل زنجیره تامین تجهیزات پزشکی برای انجام این آزمایشات را برعهده گیرد.

هدف این است که ایالت‌ها را از رقابت با یکدیگر در بازار آزاد برای به دست آوردن تجهیزات، همان‌طور که انجام می‌دهند یا به دنبال خرید آنها از خارج است کشور هستند، منصرف کند.

کومو پس از نخستین دیدار شخصی‌اش با ترامپ از زمان آغاز بحران کرونا، اذعان کرد که انجام این آزمایشات مسئولیت ایالت‌هاست.

وی گفت: اما ما به کمک دولت فدرال برای راه افتادن زنجیره تامین برای تولیدکنندگان کیت‌های آزمایشی و دیگر تجهیزات نیاز داریم و ما گفتیم که تمایل داریم با هم در ایالت نیویورک همکاری کنیم تا نرخ کنونی انجام آزمایشات را که حدودا به طور میانگین روزانه ۲۰ هزار آزمایش است را دو برابر کنیم و آن را به ۴۰ هزار آزمایش برسانیم.

کومو افزود: این هدفی است که پشتکار بسیاری نیاز دارد و ما گفتیم که برای رسیدن به این هدف با یکدیگر همکاری می‌کنیم به همین خاطر این یک گفت‌وگوی بسیار خوب بود.

وی همچنین تصریح کرد: متاسفم که بسته کمکی جدید ۴۸۰ میلیارد دلاری که روز سه‌شنبه توسط سنا تصویب شد درخواست کلیدی دموکرات‌ها یعنی افزایش بودجه برای دولت‌های محلی و ایالتی به منظور مبارزه با ویروس کرنا را شامل نشده است.

ترامپ در نشست روزانه خود درباره پاندمی کرونا گفت: ما به طور مختصر به این کمک ایالتی اشاره کردیم. من و کومو در این باره صحبت کردیم و من با او در این زمینه موافق هستم. فکر میکنم اکثر جمهوری‌خواهان نیز با این موضوع موافقند.

ترامپ اوایل روز سه‌شنبه اعلام کرد که می‌خواهد این بودجه در بسته کمکی بعدی گنجانده شود.

ترامپ همچنین حرف‌های مثبتی درباره کومو زد. وی گفت: صادقانه می‌گویم که همکاری با ایالت و شهر نیویورک فوق‌العاده بوده است.

دولت ترامپ می‌خواهد که آمریکایی‌ها به سر کار خود بازگردند و اعلام کرده که کیت‌های آزمایشی کافی در هر ایالت وجود دارد تا بتوانند به مرحله بعد یعنی بازگشایی مشاغل و پایان دادن به محدودیت‌های ماندن در خانه قدم بگذارند.

اما برخی از فرمانداران آمریکا از کمبود ظرفیت‌های آزمایشی شکایت کرده‌اند؛ آزمایش‌هایی که به آنها اجازه می‌دهد تا با اطمینان و بدون نگرانی نسبت به افزایش تعداد مبتلایان، پایان تعطیلی ایالت‌های خود را اعلام کنند.

کارشناسان بخش بهداشت و درمان می‌گویند که کمبود کیت‌های آزمایش کرونا بدان معناست که آمریکا شیوع ویروس کرونا را دست‌کم گرفته است.

ایالت نیویورک مرکز پاندمی ویروس کرونا در آمریکا است به طوری که یک سوم از قربانیان این ویروس در آمریکا متعلق به این ایالت است.‌

۱۳۹۹/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...