نسخه چاپی

ژاپن در بدترین وضعیت اقتصادی در 10 سال اخیر

ژاپن در تازه ترین بررسی های خود به این نتیجه رسیده است كه اوضاع اقتصادی كشور از ابتدای سال جاری میلادی روز به روز بدتر شده است.


به گزارش نما، یک روزنامه ژاپنی گزارش کرد که بر اساس اعلام دولت، این کشور در حال حاضر در بدترین شرایط اقتصادی از سال ۲۰۰۹ میلادی قرار گرفته است.

اخبار بین الملل-دولت در تازه ترین بررسی های خود به این نتیجه رسیده است که اوضاع اقتصادی کشور از ابتدای سال جاری میلادی روز به روز بدتر شده است.

این گزارش می افزاید شاخصه های خوبی در اقتصاد مشاهده نمی شود و در ماه آوریل همه گیری کرونا شدت پیدا کرده و آسیب های بیشتری به اقتصاد زده است این اولین بار از بحران بدهی در سال ۲۰۰۹ میلادی است که کابینه ژاپن در گزارش ماهانه اش از وضعیت «بدتر» و «بدترین» برای تشریح اوضاع اقتصادی کشور استفاده می کند.

افزون بر این، بررسی های دولت حاکی است که در بحران بدهی شرایط از بد به سمت معمولی تری حرکت می کرد اما الان بسیار بدبینانه تر است و در باره روزهای پیش رو قضاوت های خوبی وجود ندارد.

گزارش دولت حاکی است که در ماه مارس اوضاع اقتصادی در یکی از بدترین شرایط قرار گرفته و همه گیری بتدریج باعث رکود فوق العاده شده است.

"یاسوتوشی نیشیمورا" وزیر امور اقتصادی و سیاست مالی دولت ژاپن در مصاحبه با رسانه ها گفت که پیش بینی های ما از وضعیت بد اقتصادی در ماه های گذشته تغییری نکرده است.

او گفت که از هفتم ماه می احتمالا کار توزیع ۹۳۰ دلار بین هر شهروند ژاپنی آغاز می شود این بخشی از بسته محرک اقتصادی دولت آبه برای حراست از اقتصاد کشور است.

ژاپن از جمله کشورهایی است که برای رشد اقتصادی به صادرات وابستگی شدیدی دارد و سفارش برای خرید تولیدات این کشور پس از شیوع کرونا کاهش زیادی داشته است.

شمار کل مبتلایان در ژاپن با شناسایی ۱۱۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۲ هزار و ۸۲۹ تن رسیده است شمار فوتی ها در این کشور هم به ۳۴۵ تن و شمار افراد درمان شده هم به یک هزار و ۵۳۰ تن رسیده است.

۱۳۹۹/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...