نسخه چاپی

سیر صعودی ابتلا به كرونا در تركیه ادامه دارد

تاكنون ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در تركیه بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.


به گزارش نما، داده‌های وزارت بهداشت ترکیه نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳ هزار و ۱۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. همچنین با ثبت ۱۰۹ مورد جدید مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کرونا، تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در این کشور بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار بین الملل-ترکیه در حال حاضر با ۱۰۴ هزار و ۹۱۲ مورد ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا ، پس از آمریکا و کشور‌های اروپایی در جایگاه نخست منطقه آسیا قرار دارد.

همچنین وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد ۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون بهبود یافته‌اند. خبرگزاری رویترز اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۳۸ هزار و ۳۵۱ آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه انجام شد.
در حالی که مقامات ترکیه در روز‌های نخست شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان، با مباهات از پیروزی خود در جلوگیری از ورود این ویروس به کشورشان سخن می‌گفتند، این کشور هم اکنون پس از آمریکا و اروپا، بالاترین آمار مبتلایان به کرونا در دنیا را به خود اختصاص داده است.

در اوایل ماه مارس که کشور‌های منطقه و جهان هر روز از شیوع گسترده کرونا گزارش می‌دادند، روزنامه دیلی صباح مدعی شد «در ترکیه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده و این کشور باید از نظر مقابله با این ویروس مرگبار، الگویی برای جهانیان باشد».

در آن زمان ترکیه حتی مدعی شد به منظور مقابله با ویروس کرونا برخی تجهیزات پزشکی و درمانی را به شماری از کشور‌ها ارسال کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز به بررسی شیوع ویروس کرونا در ترکیه پرداخت و در این باره نوشت طی ماه‌های اخیر و در فاصله ماه‌های مارس تا آوریل (اسفند تا اردیبهشت) گذشته، استانبول دو هزار و ۱۰۰ مورد جدید مرگ را به ثبت رسانده است. تحقیقات نیویورک تایمز نشان می‌دهد استانبول در خصوص شمار تلفات ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ پنهان‌کاری می‌کند.


۱۳۹۹/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...