نسخه چاپی

شورای انتقالی جنوب یمن، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام كرد

شورای انتقالی جنوب یمن ضمن اعلام وضع فوق العاده در جنوب، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام كرد.


به گزارش نما، شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات بهره می‌برد، از نیمه شب دیشب، ضمن اعلام وضع فوق العاده در جنوب، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام کرد. مناطق جنوبی یمن در پنج روز اخیر شاهد ناآرامی و تظاهرات بود.

اخبار بین الملل-این شبکه افزود نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن ، ساختمان بانک مرکزی را در عدن محاصره کردند.

همچنین شبکه المیادین نیز افزود لشکر العاصفه (توفان) وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از تسلط بر مراکز مهم دولتی در عدن خبر داد.

این در حالی است که کمیته امنیتی استان شبوه یمن اعلام کرد هیچ کس به جز رئیس‌جمهور قانونی نمی‌تواند در کشور وضع فوق‌العاده اعلام کند. این کمیته افزود برنامه‌های شورای انتقالی از نگاه ما مردود است و شبه‌نظامیان نمی‌توانند جایگزینی برای دولت کشور باشند.

با این حال «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن اعلام کرد ما نمی‌توانستیم در برابر مشکلاتی که ساکنان جنوب یمن دارند، سکوت کنیم. وی افزود دولت (کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) توافقنامه ریاض را نقض کرد و ما به عنوان نماینده مردم جنوب، نمی‌توانستیم نقش تماشاچی را ایفا کنیم.

وزارت امور خارجه کابینه هوادار عبد ربه منصور هادی، دولت مستعفی و فراری یمن به بیانیه شورای انتقالی جنوب اشاره کرد و درباره خودگردانی این مناطق، هشدار داد و تبعات خطرناک و فاجعه‌بار چنین بیانیه‌ای را با شور‌ای انتقالی دانست.

این وزارتخانه افزود اینکه شورای انتقالی در بیانیه خود از عزمش برای مدیریت جنوب خبر می‌دهد، شورش مسلحانه و خروج کامل از توافقنامه ریاض به حساب می‌آید. انتظار می‌رود شورای انتقالی عاقلانه تصمیم بگیرد و در پی اجرایی کردن توافقنامه ریاض باشد، اما آنچه مشخص است این شورا اصرار دارد از توافقنامه بگریزد و با اعلام شورش مسلحانه علیه دولت، شکست هایش را بپوشاند.

۱۳۹۹/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...