نسخه چاپی

روز‌های كرونایی جهان

شمار قربانیان ویروس كرونا از ۲۰۰ هزار نفر گذاشت و حدود ۹۰ درصد قربانیان این ویروس مربوط به اروپا و آمریكا هستند.


به گزارش نما، شمار قربانیان ویروس کرونا شنبه شب از آستانه نمادین ۲۰۰ هزار نفر گذاشت. حدود ۹۰ درصد قربانیان این ویروس مربوط به اروپا و آمریکا هستند. همزمان سازمان جهانی بهداشت ایده گذرنامه ایمنی را مطرح کرد که در برخی کشور‌ها نیز برای حمایت از لغو قرنطینه مطرح شده است.

اخبار بین الملل-آمریکا با ۵۳ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا بیش از همه کشور‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. ایتالیا با ۲۶ هزا و ۳۸۴ مورد، اسپانیا با ۲۲ هزار و ۹۰۲ مورد، فرانسه با ۲۲ هزار و ۶۱۴ مورد و انگلیس با ۲۰ هزار و ۳۰۹ مورد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

آمریکا شنبه شب آمار مرگ و میر روزنانه ۲ هزارو ۴۹۴ نفری را به ثبت رساند که یک روز پس از آن بود که کمترین آمار و مرگ و میر طی سه هفته را به ثبت رساند.

نیمی از مردم جهان در قرنطینه هستند. در اسپانیا به عنوان سومین کشور آلوده به ویروس در جهان، برای نخستین بار طی شش هفته گذشته کودکان اجازه یافتند از خانه خارج شوند. مردم اسپانیا از ۱۴ مارس (بیست و چهارم اسفند) در قرنطینه سختگیرانه‌ای به سر می‌برند و این قرنطینه تا ۹ مه (بیستم اردیبهشت) ادامه دارد. خروج کودکان کمتر از ۱۴ سال حتی با همراهی والدین از خانه ممنوع بود.

از روز یکشنبه، کودکان می‌توانند برای گردش یا بازی یک بار در روز و به مدت یک ساعت و به فاصله یک کیلومتری از خانه خود خارج شوند. از روز ۲ مه (سیزدهم اردیبهشت) بزرگسالان هم می‌توانند برای ورزش و گردش از خانه خارج شوند.

در ایتالیا یک پسربچه ۹ ساله به نام لوپا از قرنطینه خود بهره برده است و یک بازی ویدئویی طراحی کرده است که هدف آن نابودی مجازی کووید-۱۹ با استفاده از لیزر در یک سفینه فضایی است.

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه امید‌ها را برای کسانی که ایمنی احتمالی افرادی که به یکی از انواع ویروس کرونا مبتلا شده‌اند را مطرح کردند، از بین برد. این در حالی است که برخی کشور‌ها برای لغو قرنطینه آزمایش‌های سرم شناسی انجام می‌دهند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افرادی که از کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند یا پادتن‌های آن را دارند در معرض عفونت برای دومین بار قرار نگیرند وجود ندارد. این سازمان تاکید کرد نباید به تلاش‌ها پایان داد، زیرا تهدید موج مرگبار دوم همچنان وجود دارد.

مسلمانان جهان هم ماه رمضان را بدون نماز جماعت و افطار دسته جمعی آغاز کردند. در مساجد بسته است و تجمعات خانوادگی ممنوع است. اما در پاکستان نمازگزاران در مساجد جمع می‌شوند و برای خرید مانند سال‌های گذشته به بازار می‌روند و به این ترتیب دستورالعمل‌های بهداشتی را به چالش می‌کشند.

در ایران که این بیماری تاکنون طبق آمار رسمی جان ۵ هزار و ۶۵۰ نفر را گرفته است ماه رمضان با نگرانی از تشدید دوباره اپیدمی، دو هفته پس از آغاز بازگشایی جزئی فروشگاه‌ها و مغازه‌ها آغاز شد. علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، از بازگشایی شتاب زده فعالیت‌ها انتقاد کرد. این در حالی است که محمد مهدی گویا، مدیر بخش بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، از نشانه‌های ظهور دوباره بیماری در برخی استان‌ها خبر داد.

کاهش شدت قرنطینه در برخی ایالت‌های آلمان با قوانین تردد و زندگی جدیدی همراه است.

۱۳۹۹/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...