نسخه چاپی

اسامی هیات تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد

كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته خود اعضای هیات تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را انتخاب كرد.

به گزارش نما، عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: در نشست روز گذشته کمیسیون آموزش با توجه به اینکه هیات رییسه مجلس موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد و تعیین اعضای هیات مربوطه را به کمیسیون آموزش ارجاع داده بود، بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، ابتدا اعضای کمیسیون در خصوص تعداد نفرات عضو هیات تحقیق و تفحص تصمیم‌گیری کرده و پس از طرح دیدگاه‌های مختلف، نهایتا مقرر شد بالاترین تعداد ممکن در آیین‌نامه داخلی مجلس ملاک عمل قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس پنج نفر از اعضای امضاکننده طرح تحقیق و تفحص و ۱۰ نفر از کسانی که آمادگی خود را برای حضور در این گروه اعلام کرده بودند با رای‌گیری کمیسیون تعیین شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: بر همین اساس زارعی، رسایی، نبویان، زاکانی و زهره طبیب‌زاده به عنوان پنج نفر امضاکننده متقاضی تحقیق و تفحص و نیز آقایان فیاضی، صابری، سلطانی‌صبور، علیرضا سلیمی، قاسم جعفری، قاسم احمدی لاشکی، علیرضا منظری توکلی، ضرغام صادقی، عباس مقتدایی و کوچکی‌نژاد به عنوان ۱۰ نفر عضو منتخب دیگر این هیات با رای کمیسیون انتخاب شدند.

مقتدایی افزود: اسامی افراد منتخب توسط کمیسیون به هیات رییسه مجلس اعلام خواهد شد و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، این هیات تحقیق و تفحص در نخستین جلسه خود رییس، نواب رییس و دبیر هیات را تعیین خواهند کرد و بر همین اساس شش ماه فرصت دارند تا موضوع تحقیق و تفحص را به انجام برسانند و پس از پایان یافتن این کار حداکثر یک ماه فرصت وجود دارد که گزارش نهایی توسط سخنگوی کمیسیون آموزش در صحن علنی مجلس قرائت شود.

وی در پایان ابراز داشت: تشکیل اولین جلسه این هیات زمانی امکان‌پذیر است که احکام اعضای هیات توسط رییس مجلس صادر و به آنان ابلاغ شود.

۱۳۹۱/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...