نسخه چاپی

تبعات فاجعه بار خودمختاری وابستگان امارات در جنوب یمن

وزیر خارجه دولت فراری یمن در واكنش به اقدام شورای انتقالی مبنی بر اعلام دولت خودمختار اعلام كرد كه این اقدام ادامه شورش مسلحانه ای است كه در ماه اوت گذشته آغاز شد.


به گزارش نما، ​محمد الحضرمی وزیر خارجه دولت فراری یمن در واکنش به اقدام شورای انتقالی جنوب این کشور تحت حمایت امارات مبنی بر اعلام دولت خودمختار در شهر عدن و تعدادی از استان‌های جنوبی اعلام کرد که این اقدام ادامه شورش مسلحانه ای است که در ماه اوت گذشته آغاز شد.

اخبار بین الملل-وی در ادامه افزود: این اقدام مخالفت و عقب نشینی کامل از توافق ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی به شمار می‌رود.

الحضرمی خاطرنشان کرد: شورای انتقالی به تنهایی مسئولیت تبعات خطرناک و فاجعه بار این اقدام را برعهده دارد و بهتر است عاقلانه رفتار کرده و به توافق ریاض پایبند باشد.

لازم به ذکر است که گروه شبه نظامیان تحت حمایت امارات در یمن موسوم به «شورای انتقالی جنوب» بامداد روز یکشنبه از اِعمال حالت فوق العاده و وضعیت خودگردان بر جنوب یمن خبر داد.

«شورای انتقالی جنوب» پس از برگزاری یک نشست فوق العاده در شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از بامداد روز یکشنبه در عدن و دیگر استان‌های جنوب یمن حالت فوق العاده و وضعیت خودگردان برقرار می‌شود.

این در حالی است که شهر عدن در جنوب یمن شامگاه شنبه شاهد تظاهرات مردم خشمگین علیه دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن بود.

الجزیره نیز در گزارشی از اعتراضات مردم عدن به قطعی برق در این شهر از پنج روز پیش و تظاهرات علیه دولت مستعفی یمن به ریاست منصور هادی و شورای انتقالی جنوب خبر داد.

گفتنی است نشست فوق العاده هیأت رئیسه شورای انتقالی جنوب یمن که با ریاست سرلشکر «احمد سعید بن بریک» رئیس مجمع عمومی این شورا و در حضور فرماندهان عالی این شورا برای بررسی تحولات در جنوب یمن برگزار شد، در بیانیه پایانی خود از افزایش حجم توطئه‌ها علیه جنوب یمن با هدف تشدید درد و تألم و گرسنگی مردم این منطقه سخن گفت.

۱۳۹۹/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...