نسخه چاپی

بیانیه مشترك ترامپ و پوتین

ترامپ و پوتین، امروز به مناسبت سالگرد دیدار تاریخی نظامیان آمریكایی و شوروی سابق در«البه» كه نقش مهمی در شكست نازی‌ها در جنگ جهانی دوم داشت بیانیۀ مشتركی صادر كردند.


به گزارش نما، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و ولادیمیر پوتین، همتای روس او، امروز به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد دیدار تاریخی نیرو‌های نظامی آمریکایی و شوروی سابق در روی پل رود « البه » که نقش مهمی در شکست نازی‌ها در جنگ جهانی دوم داشت بیانیۀ مشترکی صادر و در آن بر لزوم تقویت همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

اخبار بین الملل-در این بیانیه آمده است: «۲۵ آوریل ۲۰۲۰ هفتاد و پنجمین سالگرد دیدار تاریخی میان نظامیان آمریکا و شوروی است که در این روز روی پل آسیب دیده رود البه با هم دست دادند. این رویداد شکست قطعی رژیم نازی را رهنمون شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دیدار در البه نشان‌دهنده اوج تلاش‌های بسیار کشور‌ها و مردمی بود که در چارچوب اعلامیه ۱۹۴۲ سازمان ملل متحد شده بودند. این مبارزات مشترک مستلزم قربانی کردن میلیون‌ها سرباز، ملوان و شهروندان در چندین جبهه جنگ بود.»

در ادامه این بیانیه رؤسای جمهور دو کشور بر همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند و اعلام کردند: «روح البه نمونه‌ای است از اینکه چطور کشور‌ها می‌توانند اختلافات را کنار بگذارند، اعتمادسازی کنند و در راستای اهداف بزرگ‌تر با یکدیگر همکاری کنند. در حالی که امروز برای مقابله با مهمترین چالش‌های قرن ۲۱ تلاش می‌کنیم، به جسارت و شجاعت همه کسانی که برای شکست فاشیسم جنگیدند احترام می‌گذاریم. دستاورد قهرمانانه آن‌ها هرگز فراموش نخواهد شد.»

در روز البه نیرو‌های شوروی از شرق و نیرو‌های آمریکا از غرب وارد آلمان شدند آن کشور را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کردند. امروز ترامپ و پوتین درحالی بیانیه مشترک صادر می‌کنند که روابط دو کشور تیره است و اختلافات بسیاری بر سر مسائل مختلف از جمله توافق‌های هسته‌ای دارند.

۱۳۹۹/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...