نسخه چاپی

اختصاصی نما:

كرونا آخرین میخ بر تابوت حكومت آل سعود

عکس خبري -کرونا آخرين ميخ بر تابوت حکومت آل سعود

موقعیت دو پایگاه بزرگ جهان اسلام كعبه و مسجد النبی(ص) و ادعای خادم الحرمین و پذیرایی از مهمانان خانه خدا در ذهنیت افراد ساده اندیش به نفع سعودی‌ها بود اما حالا همه چیز به هم ریخته است.

سقوط قیمت نفت به مبنای منفی، بیش از همه سعودی ها را در هم می شکند. سعودی پایگاه اصلی آمریکا در منطقه مهم غرب آسیا است.
قدرت سعودی در دلار های نفتی و به باد دادن ثروت ملی عربستان در راه مقاصد آمریکا است.
موقعیت دو پایگاه بزرگ جهان اسلام کعبه و مسجد النبی(ص) و ادعای خادم الحرمین و پذیرایی از مهمانان خانه خدا در ذهنیت افراد ساده اندیش به نفع سعودی‌ها بود اما حالا همه چیز به هم ریخته است.
آمریکا حامی اصلی سعودی در بحران همه جانبه و بدتر از همه در بحران کرونا دست و پا می زند و سعودی ها را گاوشیرده می خواسته که حالا این گاوشیرده هم از خاصیت افتاده است.
سقوط قیمت نفت که در اثر سیاست غلط ترامپ - بن سلمان در تولید ۱۲ میلیون بشکه در روز علیه ایران و روسیه پدید آمده و البته کرونا هم مزید بر علت است قدرت دلاری عربستان را در هم شکسته است و شیوخ منطقه هم که دلارهای آن‌ها را با سعودی‌ها همراه کرده بود حالا در حال تجدید نظر هستند همانطور که در مورد امارات شاهد هستیم.
جنایات سعودی ها در یمن نیز آنها را به چهره زشت و منفور و بی رحم و عرب کش و کودک کشی در آورده که جز نفرت در بین مسلمانان چیزی برای حاکمان سعودی نمانده است. در چنین شرایطی احتمال قوی سعودی‌ها در صدد تغییر چهره و روش و اتخاذ سیاست های جدید خواهند بود.
اگر این سیاست ها اصولی و اساسی نباشند و فریبی برای گذر از بحران باشند بیشتر به سقوط سعودی‌ها خواهد انجامید. ایران با شناخت دقیق و تحلیل صحیح می تواند بهترین سیاست ها را انتخاب نماید.

۱۳۹۹/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...