نسخه چاپی

عفت مرعشی: هاشمی نفوذ ندارد!

همسر آقای هاشمی رفسنجانی می گوید برخلاف برخی گفته ها وی نفوذی بر قوه قضائیه ندارد و اگر چنین نفوذی بود فائزه و مهدی هاشمی زندانی نمی شدند.

به گزارش نما، کیهان در مطلبی با عنوان "مگر قرار نيست قانون بدون تبعيض اجرا شود؟!" نوشت: اين در حالي است كه مهدي هاشمي با وجود احضار شدن، پس از 3 سال تأخير، از لندن به تهران بازگشت و بنا به درخواست آقاي هاشمي بلافاصله بازداشت نشد و شب اول را در كنار خانواده گذراند و فردا صبح خود را به مراجع قضايي معرفي كرد. وي هم اكنون در مرحله بازجويي قرار دارد. با اين حال به دنبال برخي جنجال ها، نامبرده اجازه پيدا كرد در بيمارستان دي مورد آنژيوگرافي قرار گيرد كه همين آزمايش معمولي تبديل به حضور چند روزه در بيمارستان شد و پس از معلوم شدن اين مطلب كه نامبرده بيماري خاصي ندارد، به زندان منتقل شد.

فائزه هاشمي نيز با وجود نقش آفريني در فتنه سال 88 و حوادث پس از آن با سبك ترين حكم قضايي مواجه شد و حكم 6 ماه حبس را دريافت كرد كه همين حكم نيز بنا بر برخي ملاحظات با ماه ها تأخير اجرا شد.


وي در اين نامه كه به روال نوشته قبلي در رسانه هاي ضدانقلاب نظير كلمه و جرس منتشر شده، اقدام به مظلوم نمايي درباره بازداشت اين دو متهم كرده است. در نامه منتسب به همسر آقاي هاشمي آمده است: هميشه تبليغ مي كردند كه هاشمي رفسنجاني چنان نفوذي دارد كه نمي گذارد فرزندانش محاكمه شوند. اولاً اگر هاشمي چنان نفوذي دارد كه قانون و قضا را هم تعطيل كند، چه كسي بايد پاسخگو باشد؟ دستگاه قضايي اثرپذير كه بر مدار قانون عمل نمي كند و مجري اراده سياسيون است و نيز نهادهاي نظارتي و بالاتر كه نمي توانند، جلوي اعمال نفوذ را بگيرند، يا هاشمي كه به ادعاي آقايان چنان مقتدر است كه در همه جا اراده اش را حاكم مي كند؟


در اين نوشته بدون اشاره به فعاليت هاي تخريبي هاشمي و برخي حاميان وي، از تضعيف توسط همه قواي حاكم سخن به ميان آمده و اين در حالي است كه در مجلس خبرگان، اين اكثريت قريب به اتفاق نمايندگان بودند كه تصميم به تغيير رئيس مجلس گرفتند.

در موضوع نماز جمعه نيز خود آقاي هاشمي تصميم به كناره گيري گرفت و البته طبعاً به واسطه جانبداري از فتنه گران و آشوبگران نمي توانست با توده هاي مردم كه در راهپيمايي نهم دي فتنه گران را با صريح ترين شعارها خطاب قرار دادند، هم افق شود مگر اينكه از مواضع برخي اطرافيان مسئله دار اعلام برائت كند. اما در موضوع رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام، با وجود آن كه احتمال مي رفت دوره رياست آقاي هاشمي تمديد نشود، با تدبير حكيمانه رهبر معظم انقلاب، آقاي هاشمي در اين سمت ابقا شد.


در ادامه نوشته منسوب به خانم عفت مرعشي آمده است: آنها كه مي گويند هاشمي رفسنجاني نفوذ دارد، اكنون بايد پاسخ دهند كه اين چه نفوذي است كه بيش از يك ماه و نيم دختر و پسر ايشان دربند هستند و چون ديگر فرزندان اين سرزمين يكي بيش از يك ماه است كه در سلول هاي انفرادي به سر مي برد و ديگري نيز چون ديگر زنان و دختران آزاده، در بند زنان اوين دوران محكوميت خود را سپري مي كند.


وي مي افزايد: اين چه نفوذي هست كه حتي هاشمي رفسنجاني نمي تواند پسر بيمارش را به گواهي پزشكان كه ناراحتي قلبي دارد در بيمارستان نگه دارد؟ اين چه نفوذي است كه پسر او را از بيمارستان به شكل مخفيانه خارج مي كنند و او نمي تواند حتي اعتراض كند؟


يادآور مي شود تحريك مادر و همسر متهمان به موضع گيري عليه محاكم، يكي از شيوه هاي موسوم براي انحراف اذهان از اصل پرونده اتهامي به شمار مي رود.


گفتني است برخي حاميان فتنه تصور مي كردند بازگشت مهدي هاشمي به كشور از لندن پس از 3 سال، با احتمال اينكه آبها از آسياب افتاده و او تحت پيگرد قرار نخواهد گرفت، باعث بازسازي روحيه نااميد فتنه گران و سرخوردگي مردم مي شود.

اما رفتار عادي مراجع قضايي با وي به عنوان يك متهم، اين توهم را به هم ريخت. با اين وجود، درباره مهدي هاشمي اغماض ها و ارفاق هايي صورت گرفته كه متأسفانه مانند سابق با روحيه طلبكارانه برخي اعضاي خانواده وي مواجه شده است.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...