نسخه چاپی

از فشنگ تا موشك متعلق به ایران است

معاون دبیر كل جنبش جهاد اسلامی فلسطین می‌گوید همه سلاح‌های موجود در باریكه غزه از فشنگ تا موشك ساخت ایران و متعلق به ایران است.

به گزارش نما، زیاد نخاله در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان با بیان این موضوع‌ تاکید می‌کند؛ حتی سلاح‌هایی که جنبش حماس علیه دشمن اسرائیلی از آن استفاده می‌کند نیز ساخت ایران می‌باشد.

وی در یک ارزیابی واقعی از تحولات اخیر در جنگ غزه می‌گوید: اسرائیلی‌ها خواستار آتش‌بس شدند چون نمی‌خواهند وارد نبرد زمینی در غزه شوند و هزینه بیشتری در این جنگ بدهند، «ما به شکل کامل از توان نظامی اسرائیل برای حمله به غزه آگاهیم، پس حمله کنند و تجربه کنند، ما هم در این سمت نمی‌ترسیم، جوانان مقاومت دارای آمادگی بسیاری بیش از گذشته هستند.»

نخاله در ادامه حمله زمینی را تهدید اسرائیلی‌ها دانست و با بیان اینکه با وجود حملات اخیر به غزه دشمن نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند، گفت: مقاومت موفق شده که صید گرانبهایی به دست آورد و به قلب اسرائیل برسد و نخست‌وزیر و فرماندهان نظامی را به پناه‌گاه بفرستند.

معاون رمضان شلح در مورد دیدگاه جهاد اسلامی در مورد آتش‌بس هم گفت: «مصر و جنبش حماس از ما برای آتش‌بس درخواست داشت و ما هم پاسخ دادیم که اسرائیل و مصر و حماس خواستار آرامش هستند، ما نیز به نوبه خود خواستار آتش‌بس هستیم اما آتش‌بسی که کرامت فلسطینی‌ها در آن باشد، تابع اصول و نه شرط ها بوده و به خصوص در راس آن آن برداشتن محاصره غزه، بازگشایی گذرگاه رفح، رفتار آدمی‌زاد با فلسطینی‌ها در فرودگاه‌ها نه اینکه در فرودگاه قاهره آنها بدون هیچ دلیلی بازداشت کنند و....»

وی در پایان در پاسخ به اتهامات رسانه‌ای و سیاسی که حملات مقاومت را اجرای سناریوی ایرانی می‌خواند – اشاره به رسانه‌های عربی – گفت:« آیا ایران به اسرائیل گفت که احمد الجعبری را بکشید؟ چه کسی باعث بالاگرفتن تنش‌ها و شروع جنگ شد.... اسلحه‌ای که مقاومت با آن در حال جنگ است، حتی سلاحی که حماس در اختیار دارد از فشنگ تا موشک ساخت ایران است، حتی کارگاه محلی ساخت آنها نیز ایرانی است.»

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...