نسخه چاپی

پورمحمدي:

این دولت بیشتر اجراكننده بی‌قانونی است!

عکس خبري -اين دولت بيشتر اجراکننده بي‌قانوني است!

مصطفی پور محمدی وزیر سابق كشور دولت نهم كه پس از بركناری اش از این سمت خود بیان داشته بود " بركناری من اشتباه و به ضرر دولت است" به عنوان یكی از چهره های منتقد و مخالف دولت فعلی به حساب می آید. رئیس سازمان بازرسی كه گویا عزم حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را نیز پیدا نموده است مصاحبه های گوناگونی را در خصوص فساد مالی و سیاسی جریان انحرافی انجام داده است. به طوری كه شاید پس از حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ایشان را بتوان یكی از پركارترین افراد در مقابله با این جریان! دانست.

به گزارش نما، مصطفی پور محمدی وزیر سابق کشور دولت نهم که پس از برکناری اش از این سمت خود بیان داشته بود " برکناری من اشتباه و به ضرر دولت است" به عنوان یکی از چهره های منتقد و مخالف دولت فعلی به حساب می آید.

رئیس سازمان بازرسی که گویا عزم حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را نیز پیدا نموده است مصاحبه های گوناگونی را در خصوص فساد مالی و سیاسی جریان انحرافی انجام داده است. به طوری که شاید پس از حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ایشان را بتوان یکی از پرکارترین افراد در مقابله با این جریان! دانست.

ایشان که این روزها سخت به مصاحبه و حضور در رسانه های مختلف مشغول می باشد در آخرین گفتگوی خود با روزنامه دنیای اقتصاد سخنانی را بیان نموده است که در نوع خود جالب و تامل برانگیز می باشد.

مصطفی پور محمدی قسمتی از این مصاحبه با اعلام خبری از کاندیداتوری مشایی در انتخابات مجلس نهم بیان داشته است و می گوید: "مشایی در مجلس نهم نیز می‌خواست وارد رقابت انتخاباتی شود تا رییس مجلس شود اما به او پیغام دادند که تایید صلاحیت نمی‌شوی"

تاکید بیش از پیش رئیس سازمان بازرسی برای ادامه پرداخت به حاشیه های به وجود آمده در دولت دهم و بیان سخنان مایوس کننده ای چون " این دولت هم بیشتر اجراکننده این بی‌قانونی است" پس از تاکیدات فراوان رهبری معظم انقلاب مبنی بر پرهیز سیاسیون از دامن زدن به اختلافات و بیان صریح ایشان که فرمودند: " استفاده از احساسات مردم تا روز انتخابات در جهت اختلافات، خيانت به كشور است" مدلی جالب از لبیک مسئولین به سخنان رهبری معظم می باشد.

بنا بر متن منتشر شده در روزنامه دنیای اقتصاد، ایشان در بخشی دیگر از مصاحبه خود تنها راه مقابله با حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی را تخریب ایشان می داند و بیان می دارد: "مثلا یک آقایی مثل آقای‌هاشمی ريیس‌جمهور می‌شود، فرمانده جنگ بوده، ريیس مجلس بوده، بعد ريیس مجمع تشخیص مصلحت شده، چه کسی با ایشان می‌تواند مقابله کند؟ غیر از تخریب هیچ راه دیگری وجود ندارد که بتوانیم با ایشان رقابت کنیم. یعنی در یک مبادله مثبت تا مادام العمر بالا می‌رود."

قسمت هایی از این مصاحبه تفصیلی حجت الاسلام پور محمدی در ذیل می آید:

* درخصوص طرح سوال از رییس‌جمهور، اکنون وقتی نمایندگان می‌خواهند از ريیس‌جمهور سوال ‌کنند، برخی می‌گویند: التهاب می‌شود. اینها وظایف قانونی است که باید انجام شود. آقای زارعی در تلویزیون آمده بود، می‌گفت مردم به ما می‌گویند اگر سوال بپرسید التهاب می‌شود. بعدا در نظر سنجی در آمد که 80درصد مردم می‌گویند سوال کنید.

* در نظرسنجی‌هایی که انجام شده است همچنان آقای احمدی نژاد را روی 35-30 درصد محبوبیت نشان می‌دهد. آنهایی که 50-40 درصد می‌گویند چندان نظرسنجی‌هایشان حقیقت ندارد. اگر در شرایط کنونی خود آقای احمدی نژاد مجاز به کاندیداتوری بود، 30 درصد محبوبیت داشت.

* حالا ما هر روز آقای خاتمی را تحریک می‌کنیم که با آقای‌هاشمی وارد انتخابات شوید. این کار درستی نیست. الان هم که من این را بگویم می‌گویند چون پورمحمدی می‌خواهد رقیب شود می‌خواهد بزرگ‌تر‌ها را کنار بگذارد. خوب است بگویم که 8 سال پیش که آقای‌هاشمی به عنوان رقیب آمد از ایشان خواهش کردم که کاندیدا نشوند. گفتم شاگردان و نیروهایی را که تربیت کردید بالغ کنید و بگذارید وارد میدان شوند، این‌گونه بلوغ سیاسی را در کشور نهادینه کنید.

* دولت نسبت به قوانین پس از اینکه تصویب می‌شوند فضای چالشی ایجاد می‌کند. ما باید تمرین کنیم که حتی اگر قانون ضعیف هم باشد باید محترم شمرده شده و اجرا شود. نباید در مقابل قانون حتی ضعیف ایستاد. قانون شکنی و قانون گریزی در حال حاضر یکی از چالش‌های توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور است یعنی اگر شما یک مدل برای بهبود اوضاع ارائه دهید حتما باید یکی از محورهای اساسی برنامه تان قانون باشد.

* باید به انتخابات قانونمند، گسترده و آزاد پایبند باشیم. این آن وفاق را به وجود می‌آورد. طبعا اصلاح طلبان رکنی از این انتخابات هستند. اصلاح طلبان نباید خود را تحریم کنند؛ چرا که به ضرر خود آنها است، کمکی هم به حل مشکلات کشور نخواهد کرد. تاریخ کشور نشان می‌دهد که سهم اصلاح‌طلبان تا به امروز بیش از اصولگرایان در سطح عالی کشور بوده است. به نظر من قاعده بازی را به هم زدن خلاف انصافی است که تا به حال وجود داشته و به نحوی کم یا زیاد از آن متمتع بودند.

* خود آقای احمدی نژاد در میان طبقات پایین جامعه محبوب است. اما الان با این شرایط اقتصادی محبوبیتش رو به افول است و به دلیل تورم و گرانی که ایجاد شد در حال از دست دادن پایگاه اجتماعی‌اش است؛ اما در مورد آقای مشایی از این جهت که حرف‌هایی می‌زند که مردم می‌پسندند، این پایگاه برایش ایجاد خواهد شد. اما آقای مشایی بین کسانی پایگاه دارد که در آن حوزه آدم‌های قوی‌تر از مشایی هستند.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...