نسخه چاپی

ارتباط بین سایت "كلمه" و مهدی هاشمی

همه چیز از روزهای فتنه آغاز شد. یكی از سركردگان فتنه، سایتی را راه‌اندازی كرد كه پس از مدتی تبدیل به صدای فتنه گران شد. سایت كلمه كه وابستگی آن به جریان ها و گروهك های ضد نظام اثبات شده است، حالا این روزها ماهیت برخی از افراد و جریان‌ها را بیش از پیش نمایان می‌كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سایت کلمه که وابستگی آن به عناصر فتنه گر و معاند جمهوری اسلامی از همان روزهای بعد از انتخابات نمایان شد، تمام تلاش و هدفش از سال ۸۸ تا به امروز خبرسازی جعلي و جعل خبر علیه جمهوری اسلامی بوده است.

از همان روزهاي ابتدايي انتشار خبرهايي که هیچ سند و منبعي نداشتند، در دستور کار سایت فتنه‌گر "کلمه" قرار گرفت. کلمه به سرعت به تریبونی تبدیل شد که فقط ضد خبر، اخبار جعلی، گزارش‌های غیرواقعی، تحلیل‌های بی‌پایه و اساس، مصاحبه های یک طرفه و... تولید و منتشر کرده و مي کند.

افراد وابسته و مشغول در این سایت تمام خط و سوی فکری شان مشخص است. مواضعی در جهت سیاست های کشورها و عناصری که هدفي جز براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در برنامه شان ندارند و شب و روز هم براي اين هدف تلاش مي کنند.

نگاهی به مطالب اين سایت نشان می‌دهد، این سایت که اعضاء ستاد و اتاق فکر آن در خارج از کشور سازماندهي شده مشغول هرزه نگاري هستند که همگي در زمره براندازان جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند.

اما این روزها اتفاقات جالبی پیرامون این سایت در حال شکل گرفتن است.

یک خانواده مشهور سیاسی از اعضای جدید "کلمه"

در طول روزهای پس از فتنه بود که انتشار برخی مصاحبه‌ها و یادداشت‌ها در این سایت ضد انقلاب توجه همه را به خود جلب کرد.

در ابتدا برخی تصورشان بر این بود که مصاحبه‌ها خیالی و یادداشت‌ها از طرف عناصر فرصت طلب و به اسم خانواده مشهور در سایت "کلمه" منتشر می‌شوند.

در همان بدو ورود مهدی هاشمی به کشور بود که مصاحبه‌ای از قول فاطمه هاشمي در سايت "کلمه" منتشر شد (مصاحبه اي که نمي توانست در روزهاي خارج از کشور گرفته شده باشد). در حالي که باز هم جريان‌هاي سياسي کشور منتظر بودند تا اين مصاحبه با صدور بيانيه‌اي تکذيب شود، در عين ناباوري يادداشتي در کلمه منتشر شد که تعجب همگان را به همراه داشت.

خانم عفت مرعشي پس از بازداشت مهدي هاشمي و انتقال او به زندان اوين يادداشتي را در "کلمه" منتشر کرد که دستاويز خبري بسياري از رسانه‌هاي ضد انقلاب شد.

نکته قابل تامل در خصوص انتشار اين شبه بيانيه اينکه بنا به نوشته سايت "کلمه" يادداشت عفت مرعشي در اختيار اين سايت قرار گرفته و سپس در ديگر رسانه‌هاي ضد انقلاب نيز منتشر مي شود، يادداشتي که تا به امروز واکنش خانواده هاشمي را در پي نداشته است.

نوع همکاري همراهان مهدي هاشمي با سايت "کلمه" در جايي بسيار تامل برانگيز شد که مهدي هاشمي براي انجام معاينات پزشکي بيشتر به بيمارستان دي منتقل شد.


فرداي روز بستري شدن مهدي هاشمي روزنامه اعتماد با انتشار دو عکس از مهدي هاشمي در بيمارستان گزارشي را از روند معاينات پزشکي پسر هاشمي منتشر کرد.

عکس‌هايي که نمي‌توانستند توسط خبرنگاران ثبت و ضبط شده و فقط حلقه‌هاي نزديک مي‌توانستند چنين عکسي را تهيه کنند.

انتشار اين عکس در روزنامه اعتماد توجه همه رسانه‌ها از جمله باشگاه خبرنگاران را به خود جلب کرد بطوريکه رسانه‌هاي داخلي عکس‌هاي مورد نظر را با کيفيت بسيار پايين در سايت خود منتشر کردند.


روز تاريخ خبر بود که سايت "کلمه" با بازنشر گزارش روزنامه اعتماد که شايد از اول هم براي "کلمه" تهيه شده بود همان دو عکس بي کيفيت را با کيفيت بسيار بالا در خبر خود از روند ويزيت مهدي هاشمي منتشر کرد،عکس‌هايي که کاملا شفاف بودند و معلوم نبود از طريق چه منبعي در اختيار ستاد سايت "کلمه" قرار گرفته بود.


شايان ذکر است؛ سايت "کلمه" در ماجراي ورود مهدي هاشمي به کشور پس از ۳ سال حضور در لندن از همه فعالتر بود و خبرهايي که منتشر مي‌کرد از همه رسانه‌ها دسته اول‌تر و به روز تر بود.

سوالي که در اينجا مطرح مي شود اينکه،اعضاي نزديک به خانواده مهدي هاشمي با وجود داشتن تريبون از جمله انعکاس همزمان بيانيه خود در چند روزنامه وابسته به خود به عنوان خبر اول و رسانه هاي مختلف در سطح کشور چرا اخبار مساله دار خود را در يک سايت ضد انقلاب منتشر مي کنند و اينکه حلقه و عنصر ويژه ارتباط با سايت "کلمه" کيست گرچه گماني زني زيادي نياز ندارد.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...