نسخه چاپی

وال استريت ژورنال مطرح كرد:

احتمال ورود حزب الله به جنگ غزه

بحران غزه یك رویارویی مستقیم بین حماس و از طرفی رژیم صهیونیستی است. ولی در كنار این جنگ مستقیم بازیكنان بسیاری چون مصر، تركیه ، آمریكا و البته ایران حضور دارند.

به گزارش نما،جهان به نقل از وال استریت ژورنال، بسیاری از تحلیل گران معتقدند که ایران یک نقش اساسی در این بحران ایفا می کند. ایشان معتقدند که موشک های حماس با برد زیاد از طرف ایران به غزه فرستاده شده است.

این روزنامه با اشاره به موشک فجر5 نوشت: برای اولین بار است که حماس توانایی پیدا کرده تا حومه تلاویو و اورشلیم را هدف قرار دهد.

وال استریت ژورنال در ادامه می نویسد: احتمالا حماس تاکنون حجم بسیار کمی از موشک های با برد بلند خود را مورد استفاده قرار داده است. یک مقام اطلاعاتی ارتش اسرائیل تخمین زده است که احتمالا حدود 8000 موشک با بردهای مختلف درون غزه موجود است.

این روزنامه در خصوص آنچه که رابطه ایران با بحران اسرائیل نامیده، ادعا کرده است: این احتمال وجود دارد که مقامات ایران به حماس کمک کرده اند تا اذهان عمومی را از پرونده هسته ای خود منحرف کنند و در کنار آن احتمال حمله هوایی غافلگیرانه به تاسیسات هسته ای خود را کاهش دهند.

برخی تحلیل گران اذعان می کنند که احتمال دارد با ادامه بحران حزب الله لبنان وارد درگیری شده و از فشار بیشتر اسرائیل بر روی غزه جلوگیری نماید.

شب گذشته دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که "حزب‌الله" هرگز حمایت از غزه و مردم را متوقف نخواهند کرد.

وی در ادامه گفت: همانطور که طی سال‌های گذشته با آنها بوده‌ایم با آنها و در کنارشان باقی خواهیم ماند و این وظیفه دینی، ایمانی، ملی و انسانی ما است.

دور جدید حملات اسرائیل به غزه که با ترور «احمد الجعبری» از فرماندهان گردان‌های قسام و پاسخ قاطع مقاومت فلسطین آغاز شده است نشان داد که در صورت وجود حداقل امکانات مردم فلسطین می توانند از خود در مقابله زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی دفاع نمایند.

چندی پیش نویسنده نیویورک‌تایمز تصریح کرده بود که از منظر او، ترور الجعبری یک اشتباه راهبردی بزرگ و غیرمسوولانه بوده است و اسرائیل با این اقدام احتمال هرگونه توافق صلح با نیروهای فلسطینی را ازبین می برد.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...