نسخه چاپی

مهمانپرست: حمایت‌از فلسطین ازاصول ماست

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان با تاكید بر اینكه حمایت از فلسطین جزو سیاست‌های خارجی كشورمان است، گفت: رژیم صهیونیستی با درگیر كردن كشورهای منطقه به مسائل حاشیه‌ای، به دنبال تضعیف جبهه مقاومت است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه گفت: همان‌طور که بارها هشدار داده بودیم فتنه‌هایی که در منطقه دنبال می‌شود توسط رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم به منظور درگیر کردن همه کشورهای منطقه با موضوعات حاشیه‌ای و ایجاد فتنه در درون کشورها در جهت تضعیف جبهه مقاومت انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: همزمانی فتنه‌ها در داخل سوریه و حمله رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع و بی‌پناه غزه و تکرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی که مسئولان این رژیم را به قاتلان کودکان و زنان تبدیل کرده است نتیجه غفلتی است که از سوی تهدید اصلی یعنی رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

مهمان‌پرست درباره اقدامات انجام شده از سوی دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه کشورمان در جهت جلوگیری از حملات رژیم صهیونیستی، گفت: پس از این حملات بلافاصله تحرک دستگاه دیپلماسی آغاز شد؛ در همین راستا وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات و وزرای کشورهای اسلامی گفت‌وگو کرد و در حاشیه اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در جیبوتی نیز این مذاکرات ادامه پیدا کرد.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: همچنین نامه‌هایی به مسئولین سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در این باره ارسال شد و در آن نسبت به توقف جدی این حملات و محکوم کردن نقض حقوق بشر در نوار غزه خواسته شد. همچنین در تماس‌های صالحی با جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در فلسطین، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه مانند مواد غذایی و دارویی اعلام آمادگی کردند و آمادگی خود را برای سفر به نوار غزه اعلام کردند. به علاوه رییس‌جمهور کشورمان در تماس با همتای مصری خود، خواستار اقدام جدی کشورهای اسلامی در این رابطه شدند و همچنین رییس‌جمهور کشورمان به عنوان رییس جنبش غیرمتعهدها خواستار اقدام کشورهای مختلف نسبت به این مساله شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات بیان شده مبنی بر اینکه حماس با موشک‌های فجر ۵ که از سوی ایران به آنها داده شده، سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار می‌دهد، گفت: کمک به مردم فلسطین وظیفه همه کشورهاست. وقتی جنایت رژیم صهیونیستی با همه تجهیزات علیه آن مردم بی‌دفاع انجام می‌گیرد لازم است که همه کشورها برای دفاع از مردم فلسطین اقدامات لازم را انجام دهند. ما همان‌طور که اعلام کردیم حمایت از مردم فلسطین جزو اولویت‌های اساسی سیاست خارجی کشورمان است و در این روزها برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه اعلام آمادگی کردیم.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...