نسخه چاپی

گرایش به پرداخت حقوق توافقی در گلستان رو به افزایش است

عکس خبري -گرايش به پرداخت حقوق توافقي در گلستان رو به افزايش است

دبیر اجرایی خانه كارگر گلستان گفت: حقوق توافقی پائین‌تر از قانون كار (حداقل دستمزد) یكی از چالش‌های حوزه كارگری استان است و در شرایط ركود بازار شاهد افزایش آن هستیم.

به گزارش نما ،غلامرضا طالبا اظهار کرد: قانون کار، قانون حداقل‌هاست و همه کارفرمایان موظف به پرداخت حداقل حقوق به کارگران هستند.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه توافق برای پرداخت حقوق پائین‌تر از قانون کار (حداقل دستمزد) خلاف قانون است، افزود: امسال حداقل حقوق کارگر یک میلیون و ۸۳۰ هزار تومان اعلام شده که ما با این رقم اعتراض داریم و لایحه دادخواست در این خصوص به دیوان عدالت اداری ارسال شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان ادامه داد: در شرایط فعلی که بازار در حالت رکود قرار دارد و بازار عرضه و تقاضای کار بهم خورده است، شاهد افزایش حقوق توافقی پائین‎‌تر از قانون کار در استان هستیم.

وی حقوق توافقی را یکی از چالش‌های اصلی حوزه کارگری استان دانست و تأکید کرد: هرگونه توافق برای پرداخت حقوق پائین‌تر از قانون کار خلاف قانون است؛ هرچند کارگر رضایت داشته باشد و قرارداد کتبی و محضری بین کارگر و کارفرما به امضاء رسیده باشد.

طالبا یادآور شد: توافق برای پرداخت حقوق کمتر از قانون کار خلاف است و اگر کار به محاکم قضایی و هئیت‌های تشخیص و حل اختلاف کشیده شود، به طور قطع و یقین پرداخت مابه التفاوت دستمزد به نفع کارگر رأی صادر می‌شود.
بازار

۱۳۹۹/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...