نسخه چاپی

وابستگی روزافزون كسب‌وكارها به ارتباطات/ بهبود كیفیت و كمیت‌ ارتباطی استان بوشهر

عکس خبري -وابستگي روزافزون کسب‌وکارها به ارتباطات/ بهبود کيفيت و کميت‌ ارتباطي استان بوشهر

وابستگی كسب و كارها به ارتباطات و زیرساخت‌های ارتباطی روز به روز در حال افزایش است و می‌طلبد كه شاهد بهبود روزافزون زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز در این حوزه باشیم.

به گزارش نما ،طی سال‌های اخیر شاهد گسترش روزافزون فناوری‌ها در عرصه‌های مختلف هستیم که کسب‌وکارها نیز در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارتباطی به خوبی دیده می‌شوند.

بسیاری از کسب و کارهای جدید فعالیت‌های خود را بر بستر ارتباطات استوار کرده و کسب و کارهای قدیمی نیز در حال ارتباط گیری هستند و این مسیرهای ارتباطی روز به روز در حال گسترش است.

زیرساخت‌های ارتباطی امروزه به عنوان یکی از مهمترین نیازهای کسب و کار در سطح جهان به شمار می‌رود و ارتقا و بهبود وضعیت زیرساخت‌های این حوزه نقش مهمی در گسترش کسب و کارها خواهد داشت.

حضور در بازار و رقابت با دیگران امروزه نیازمند داشتن دانش و فناوری مناسب است که قطعا بدون داشتن مسیر مناسب ارتباطی میسر نخواهد بود و نیاز است که زیرساخت‌های موجود برای آن فراهم شود.

۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات فرصتی است تا به وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی در استان بوشهر نگاهی داشته باشیم و عملکرد دستگاه‌های مربوطه را مورد ارزیابی قرار دهیم.



بهبود کیفیت و کمیت‌ ارتباطی استان بوشهر

علی مهرپویا مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد بهبود مستمر وضعیت هستیم.
وی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر و با شیوع کرونا تلاش گسترده‌ای صورت گرفت تا زمینه ارتباطات مجازی مردم بیش از پیش فراهم شود و بتوانیم از این روزهای سخت عبور کنیم که در این حوزه اقدامات شایانی انجام شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر با اشاره به رشد ۱۰ پله‌ای مخابرات استان بوشهر در عملکردها خود در سطح کشور طی سال گذشته بیان کرد: تلاش شده تا مردم بتوانند از بستر ارتباطی بهترین استفاده را ببرند.

مهرپویا از بهبود کیفیت و کمیت‌ ارتباطی استان بوشهر طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: تلاش گسترده‌ای صورت گرفته تا زمینه ارتقای ارتباطات در سطح استان بوشهر فراهم شود.

وی با گرامیداشت روز جهانی ارتباطات اظهار کرد: تلاش ما توسعه زیرساخت‌ها و بهبود شرایط ارتباطی برای مردم است و در این مسیر از همه توان و ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در بوشهر

علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن گرامیداشت روز جهانی ارتباطات اظهار داشت: توسعه پوشش ارتباطاتی در شهرها و روستاهای استان بوشهر به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار بوده است.

وی با اشاره به نقش مهم تاثیرگذار تکنولوژی‌های ارتباطی روز نظیر اینترنت همراه در دستیابی به توسعه و پیشرفت، اضافه کرد: در استان بوشهر به خوبی در این مسیر حرکت شده و طرح‌های مهم و بزرگی اجرا شده است.



تقویت اشتغال روستایی با ارتقای اینترنت

نماینده وزیر ارتباطات در استان بوشهر از ارتقای سرویس اینترنت در روستاهای استان خبر داد و اضافه کرد: در ۲۳ روستای استان بوشهر طی سال گذشته شاهد ارتقای سایت های نسل دوم همراه به نسل سوم و چهارم بوده‌ایم.

در ۲۳ روستای استان بوشهر طی سال گذشته شاهد ارتقای سایت های نسل دوم همراه به نسل سوم و چهارم بوده‌ایم

سملیان با اشاره به نقش مهم بهبود زیرساخت‌های ارتباط روستایی در توسه اشتغال ادامه داد: این اقدامات باعث شده تا کسب و کار مناسبی برای جوانان روستایی که قصد مهاجرت به شهر داشتند فراهم شود.

وی از افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوشهر به میزان ۶۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ۲۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و ۳۷۰ میلیارد ریال از بخش خصوصی بوده است.

ارتقای وضعیت شبکه تلفن ثابت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به بهبود وضعیت ارتباطی در نقاط مختلف استان گفت: در سال جاری نیز پروژه‌های متعددی در حوزه ارتباطات استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ارتقای وضعیت شبکه تلفن ثابت در استان را از اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: پروژه‌های خوبی به منظور تقویت سایت های ارتباطی در مناطق روستایی، شهری، جاده ای و مناطق گردشگری استان در دست اجرا است.

سملیان از نصب و راه اندازی سوئیچ و اجرای فیبر نوری به منظور بهبود و ارتقای شبکه تلفن ثابت خبر داد و اظهار داشت: بهبود شبکه ارتباطات روزتایی و راه‌اندازی نسل‌های جدیدی تلفن همراه از اولویت‌های امسال ما است.

با توجه به وابستگی روزافزون کسب و کارها به اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی می‌طلبد که مسئولان تلاشی گسترده برای بهبود و ارتقای وضعیت ارتباطی در سطح استان داشته باشند.
بازار

۱۳۹۹/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...