نسخه چاپی

اخراج سفرای انگلیس، كانادا و اتحادیه اروپا از عراق

عکس خبري -اخراج سفراي انگليس، کانادا و اتحاديه اروپا از عراق

عامری، برافراشته شدن پرچم همجنس‌بازان در بغداد را نقض قوانین عراق دانست و اعلام كرد این اقدام مصداق زیر پا گذاشتن مسائل دینی است.

به گزارش نما، هادی عامری، رئیس سازمان بدر عراق برافراشته شدن پرچم همجنس‌بازان در بغداد را نقض قوانین عراق دانست و اعلام کرد این اقدام مصداق زیر پا گذاشتن مسائل دینی و احکام اسلامی است.

اخبار بین الملل​-وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام هیئت اتحادیه اروپا و سفرای انگلیس و کانادا در برافراشتن پرچم همجنس‌بازان در بغداد اقدامی توهین آمیز و رفتاری مخالف با عرف، سنت و اخلاق جامعه عراقی است و تجاوزی آشکار به قوانین عراق و برهم زننده آن است.

ریاست سازمان بدر عراق افزود: همزمان با محکوم کردن این اقدام منافی با اعتقادات دینی و اخلاق اسلامی از دولت عراق می‌خواهیم که فورا وارد عمل شود و سفرای این کشور‌ها را طرد کند چرا که این افراد دچار انحراف اخلاقی شده و شایسته نیست دیگر به عنوان نماینده کشورشان در عراق حضور داشته باشند همچنین این افراد آشکارا حرمت این ماه عزیز را شکسته و به احساسات میلیون‌ها انسان توهین کرده‌اند.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق دیروز (یکشنبه) برای نخستین بار پرچم همجنس‌بازان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت و با انتشار تصویر آن در حساب توئیتری خود اعلام کرد: «همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان امروز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان، پرچم همجنس‌بازان، را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنس‌بازهراسی و تغییر جنسیتی برافراشتیم و توجهات را به حقوق همجنس‌بازان معطوف کردیم.»

مقامات و اعضای پارلمان و دیگر سیاسیون و نهاد‌های عراقی، اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنس‌بازان در بغداد را محکوم کردند و خواستار عذرخواهی آن از ملت و دولت عراق شدند.

وزارت خارجه، معاون اول رئیس پارلمان عراق، رهبر جریان صدر، رئیس جریان حکمت ملی، کمیته اوقاف و امور دینی و ائتلاف دولت القانون عراق هم این اقدام وقیحانه نمایندگی اتحادیه اروپا و سفرای انگلیس و کانادا در توهین به ارزش‌ها و اخلاق دینی را محکوم کردند.


۱۳۹۹/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...