نسخه چاپی

چه كسی مخالف جلسه دولت و مجلس بود؟

آلیا درتذكری فراكسیون رهروان را متهم به مخالفت با جلسه دولت و مجلس كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، فاطمه آلیا در تذکرشفاهی امروز خود نسبت به دادن وقت به مخالفان جلسه مشترک دولت و مجلس برای بیان تذکر خود در جلسه علنی روز یک شنبه اعتراض کرد و گفت که فراکسیون رهروان مخالف برگزاری این جلسه بوده است.

این نماینده مردم تهران در ابتدای تذکر شفاهی امروز خود، مواضع اشتون در قبال تبادل آتش بین اسرائیل و نوار غزه را محکوم کرد و گفت: اشتون که حق استفاده از فناوری هسته‌ای ما را زیر سوال می‌برد حالا در مواضع خود از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

آلیا، اجماع کشورهای مسلمان برای توقف خونریزی در غزه را خواهان شد و در بخش دیگری از تذکر شفاهی خود نسبت به بلاتکلیف ماندن دبیری ستاد امربه معروف و نهی از منکر اعتراض کرد و گفت: ‌امید وارم بتوانیم دراین دوره مجلس مسئله را به قانون تبدیل کنیم.

وی با بیان این که‌ لازم است مصادیق امر به معروف ونهی از منکر در مجلس مورد توجه قرار گیرد گفت: در جلسه گذشته متاسفانه ترتیب اسامی در تذکرات شفاهی رعایت نشد و نوبت تذکر شفاهی را به کسی دادند که جلسه دولت و مجلس را زیر سوال ببرد.

این نماینده تهران ادامه داد:‌ حداقل نتیجه جلسه دولت ومجلس ناامیدی دشمن از تفرقه افکنی بود اما ظاهرا تصمیم فراکسیون رهروان این بود که این جلسه برگزارنشود و سایت خانه ملت هم خبر از لغو این جلسه داد.

آلیا در ادامه گفت:‌آیا رهبری و مردم از اینکه مطالباتشان درچنین جلسه‌ای پیگیری شود خوشحال نمی‌شوند؟

وی همچنین دربخش دیگری از تذکر خود گفت: سوال از وزیر آموزش وپرورش به تاخیر افتاده است و بعد از اینکه هفته گذشته دردستور کار قرارنگرفت این

هفته هم به سفر وزیر برخوردکرد و امیدواریم بعد از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس بالاخره دردستورکار قرارگیرد.

ابوترابی که ریاست جلسه امروز مجلس را به عهده داشت در پاسخ به تذکرآلیا گفت: در مورد سوال از وزیر طبق آئین نامه وزیر حق دارد تا ده روز بعد از طرح سوال وقت بگیرد و بعد از آن درصحن مجلس حاضرخواهد شد تا پاسخ دهد.

رییس جلسه امروز نیز همچنین درمورد اشاره آلیا به تذکر شفاهی کوچک زاده در پایان جلسه علنی گذشته درمورد عدم هماهنگی دولت با مجلس برای برگزاری جلسه مشترک بین دو قوه و اعلام پیش از هماهنگی برگزاری این جلسه از صداوسیما گفت: آنچه در جلسه رخ داد اراده جمعی مجلس است، نباید کسی را مورد اتهام قرار داد، ما در این جایگاه باید حداکثر هماهنگی را داشته باشیم.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...