نسخه چاپی

شیوه اعتراضی جالب دانشجویان هارواردی!

عکس خبري -شيوه اعتراضي جالب دانشجويان هارواردي!

دانشجویان دانشگاه هاروارد با هدف نشان دادن جلوه غیرعادی و مفرح علم و همینطور دور شدن از یكنواختی شیوه آموزش در این دانشگاه یك "ساندویچ همبرگر" را به فضا پرتاب كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رنزو لوچیونی، نوسیریاسین، دانیل براودی، جیمی لا اسمیت و مت موئلمن، دانشجویان سال سوم دانشگاه هاروارد که توانستند با کمک یک بالون هلیومی، یک ساندویچ همبرگر را با موفقیت به لایه‌های زیرین اتمسفر (جو) ارسال کنند، تعبیری جدید از کلمه "غذای فضایی" را به ثبت رساندند.

به نقل از پایگاه خبری "یونیورسیتی دیلی نیوز" این پنج دانشجوی جوان، این تجربه فضایی منحصر به فرد خود را در زمینه فست‌فود و در جهت کمک به یک کارخانه محلی تولید همبرگر در ماساچوست انجام دادند. این همبرگر توسط بالون هلیوم به فضا فرستاده شد و در حداکثر فاصله یعنی 30 کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت. ضمن اینکه با اتصال یک دوربین به بالون از این سفر فضایی فیلمبرداری شد. این ویدئو که در سایت یوتیوب منتشر شده است، نشان می‌دهد این همبرگر قبل از اینکه با سرعت 150 کیلومتر بر ساعت و حدود 210 کیلومتر دورتر از محل پرتاب یعنی در شمال بوستون فرود بیاید، از جو زمین خارج و وارد استراتوسفر می‌شود.

یاسین، یکی از دانشجویان حاضر در این طرح خطاب به خبرگزاری "ای بی سی" گفت: یکنواختی در شیوه آموزشی و دروس تحصیلی، آنها را وادار به انجام چنین پروژه تفریحی و غیر عادی کرده است.

۱۳۹۱/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...