نسخه چاپی

تایید ناداوری مبارزه یزدانی در المپیك

عکس خبري -تاييد ناداوري مبارزه يزداني در المپيک

رضا یزدانی ملقب به پلنگ جویبار در حالی در سومین میدان المپیكی خود در ریو دستش از مدال كوتاه ماند كه بعد از گذشت ۴ سال، یك داور المپیكی از كشور تركیه ناداوری در آن مبارزه را تایید كرد.

به گزارش نما، رضا یزدانی در سومین میدان المپیکی خود در ریو پای به میدان گذاشت اما با ناداوری مسلم داوران، کشتی را به حریف کهنه‌کار جمهوری آذربایجانی واگذار کرد.

دارنده ۲ طلا و ۲ برنز پیکارهای قهرمانی جهان در ریو و در دور نخست به مصاف «ابراهیم بلوک‌باشی» کشتی‌گیر مطرح ترک رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل «ختاگ گازیموف» قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از جمهوری آذربایجان قرار گرفت که در تایم نخست حریف آذربایجانی به لطف تک امتیاز داوران با اخطار کم کاری به «رضا یزدانی» به یک امتیاز دست یافت اما در لحظات پایانی پلنگ جویبار به پاهای گازیموف رسید و وی را خاک کرد اما مافیای داوری یکبار دیگر از صعود ورزشکاران کشورمان به مرحله بالاتر جلوگیری کرد و ۲ امتیاز مسلم یزدانی را ندادند که با اعتراض شدید «رسول خادم» سرمربی تیم ملی کشتی آزاد مواجه شد اما داوران این اعتراض را قبول نکردند و به همین دلیل حریف آذربایجانی یک امتیاز دیگر دریافت کرد و در نهایت این مبارزه را ۲ بر یک واگذار کرد.

وبینار اتحادیه جهانی کشتی با تدریس «ابراهیم چی‌چی اوغلو» از کشور ترکیه با موضوع زیرگیری و کنترل در خاک به مدت یک ساعت برگزار گردید. این وبینار عصر روز (دوشنبه) برای کلیه داوران سراسر دنیا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد در این دوره با اطلاع‌رسانی کمیسیون داوران کشورمان، داوران ایرانی در رده‌های ملی و بین‌المللی شرکت داشتند.

«ناصر فروتن» رییس کمیسیون داوران کشور گفت: در اوایل ماه جولای آزمون دیگری در سیستم کاهوت توسط کمیته داوران دنیا تهیه خواهد شد و همچنین از اوایل سپتامبر هر ماه وبینار برگزار خواهد شد.

وی در مورد موارد مطرح شده در این وبینار تصریح کرد: در این وبینار (سمینار اینترنتی) راجع به شرایط خاک و کنترل در کشتی که حتما می‌بایست این ۲ شرایط با هم وجود داشته باشد تا به کشتی‌گیر ۲ امتیاز تعلق گیرد و با نشان دادن اسلایدهایی توضیح داده شد.

فروتن اظهار داشت: نکته جالب این وبینار نشان دادن اسلاید کشتی «رضا یزدانی» در مصاف با گازیموف در المپیک ریو بود و شرایط به گونه‌ای بود که ۲ امتیاز برای یزدانی باید در نظر گرفته می‌شد که این اتفاق نیفتاد. در این وبینار راجع به فن سر و ته یکی هم توضیحاتی داده شد که باید حتما از بغل باشد و مجری باید به صورت کامل حریف را در اختیار داشته باشد و اجرای فن حتما در حالت خاک باشد تا دو امتیاز به مهاجم تعلق بگیرد. همچنین راجع به ستون کردن دست و نشستن روی کعب و نمره داشتن در حالت پارتر پوزیشن توضیحاتی داده شد. در این حالت می‌بایست اجراء دارای ۲ شرط ستون کردن دست و زاویه پشت حریف کمتر از ۹۰ درجه باشد و در این رابطه نیز توضیح داده شد که اگر در این حالت ۲ نمره به خاطر خاک داده شد و کشتی‌گیر مدافع در ادامه به پل رفت نمره اضافه‌ای به آن داده نشود، در واقع ادامه فن می باشد.

وی گفت: در انتهای این کارگاه آموزشی تعدادی اسلاید به صورت امتحان آموزشی به نمایش گذاشته شد و داوران در این آزمون مجازی شرکت کرده و پاسخ نیز در همان لحظه به مخاطبین ارائه می‌شد.

قرار است روز پنجشبه هفته جاری این کلاس‌ها با تدریس «آنتونیو سیلوستری» رییس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی از کشور آلمان با موضوع شاخص‌های کشتی گرفتن فعال و شاخص‌های فعال نبودن کشتی‌گیران ادامه داشته باشد. بیشترین شرکت کننده در این وبینار از قاره‌های اروپا و آسیا بودند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۹/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...