نسخه چاپی

از پادشاه عربستان چه خبر؟

پزشكان نسبت به برخی عوارض داروهای بی ‌حسی كه برای عمل جراحی به ملك عبدالله تزریق شده بود، اظهار نگرانی كرده و گفته بودند كه عوارض این داروها خیلی زود خود را نشان خواهد.

به گزارش نما به نقل از جوان آنلاین، همین چند روز پیش بود که دفتر پادشاهی سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد "عبدالله بن عبد العزیز شاه عربستان تحت عمل جراحی از ناحیه کمر قرار گرفته و این عمل حدود یازده ساعت به طول انجامیده است؛ به طوری که این عمل حدود ساعت چهار و نیم عصر روز شنبه شروع شد و سه بامداد روز یکشنبه به پایان رسید."

دراین بیانیه همچنین اعلام شد که این دومین عمل جراحی است که طی 13 ماه گذشته بر روی شاه عربستان انجام می‌شود.

بعد از اعلام رسمی این خبر بود که شایعات درباره وخامت شاه سعودی شدت یافت؛ در این میان، فعال ناشناس عربستانی به نام "مجتهد" که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندن حاکم سعودی شهرت بسیاری کسب کرده، در جدیدترین مطلب خود تأکید کرد؛ حال "عبدالله بن عبد العزیز" شاه عربستان پس از انجام عمل جراحی اخیر وخیم شده است.

"مجتهد" خاطرنشان کرد: حال پادشاه پس از عمل جراحی رو به وخامت گذاشته و وی اکنون به بیماری جمع‌ شدن مایعات در ریه‌‌ها مبتلا شده است؛ در این بیماری بدن انسان از پاکسازی ریه‌ها عاجز است و اغلب انسان‌ها نمی‌توانند از آن جان سالم به در برند.

مجتهد اظهار داشت: عمل جراحی ملک عبدالله مدت زمان کمی طول کشید و ملک عبدالله پس از این عمل جراحی کوتاه مدت، به اتاق ریکاوری و بعد از آن به اتاق مراقبت‌های ویژه انتقال داده شد.

وی همچنین اعلام کرد که پزشکان نسبت به برخی عوارض داروهای بی ‌حسی که برای عمل جراحی به ملک عبدالله تزریق شده بود، اظهار نگرانی کرده و گفته بودند که عوارض این داروها خیلی زود خود را نشان خواهد داد، به همین علت پس از عمل جراحی که مدت زمان کمی طول کشیده بود، او را به اتاق ریکاوری انتقال داده و بعد از آن به اتاق مراقبت‌های ویژه منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، پزشکان سعودی نگران بودند که حتی اگر شاه عربستان از این عمل جراحی بهبود یابد، ممکن است نتواند عوارض داروهای بی‌ حسی را تحمل کند؛ به همین علت دفتر پادشاهی تصمیم گرفت اعلام کند مدت عمل جراحی طولانی شده، و 14 ساعت طول کشیده است؛ تا از این راه تأخیر به وجود آمده در صدور بیانیه را توجیه کند.

مجتهد گفت: بیانیه رسمی دفتر پادشاهی عربستان، با هدف فریب افکار عمومی بود تا اینگونه به مردم اعلام شود که عمل جراحی 14 ساعت طول کشیده است؛ این درحالیست که عمل جراحی بسیار کوتاه مدت بود.

بر اساس اظهارات مجتهد، پزشکان تنها با "متعب بن عبدالله"، "خالد التویجری" و "محمد بن نایف" تعامل دارند و به آنها در مورد کم ‌بودن شانس موفقیت این عمل جراحی خبر داده بودند؛ پزشکان به این سه نفر گفته بودند که خود را برای شنیدن خبرهای بد آماده کنند.

پیچیدن این شایعات اما وضعیت رژیم آل سعود را بحرانی کرده است، چرا که درگیری بین شاهزادگان سعودی برای رسیدن با پادشاهی بالا گرفته است.

بر اساس آخرین اخبار بحث ها و اختلافات در داخل خاندان آل سعود در مورد ولیعهد آینده عربستان بالا گرفته است و به این ترتیب به نظر می رسد رژیم آل سعود پس از هشتاد سال حکومت در عربستان اکنون با بزرگترین و خطرناکترین چالش مواجه است و قدرت باید به نوه‌های عبدالعزیز منتقل و بین صدها شاهزاده تقسیم شود.

در هر حال، آنچه مسلم است، ابهاماتی درباره آینده حکومت آل سعود در کشور ثروتمند عربستان پس از نشستن سلمان بر کرسی پادشاهی در آینده نزدیک، وجود دارد.

در یکسال گذشته سلطان و نایف دو نفر از فرزندان عبدالعزیز که به عنوان ولیعهد تعیین شده بودند، فوت کردند.

احمد و مقرن دو نفر دیگر از فرزندان عبدالعزیز هم در این مدت استعفا کردند.

این شرایط اختلافات بین شاهزادگان را تشدید کرده است، زیرا این احتمال وجود دارد که پادشاهی به فرزندان پادشاه جدید برسد؛ این در حالی است که رژیم عربستان هم مانند دیگر رژیم‌های عربی با توفان تغییر در منطقه مواجه است.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...