نسخه چاپی

احمد كریمی اصفهانی در گفتگو با نما:

دولت با افزایش تقاضاهای كاذب موجب بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود

عکس خبري -دولت با افزايش تقاضاهاي کاذب موجب بالا رفتن قيمت‌ها مي‌شود

دبیر كل جامعه‌ی اسلامی اصناف و بازار گفت: دولت تقاضاهای كاذب را زیاد می‌كند و موقعی كه تقاضا زیاد شد كمبود باعث افزایش قیمت می‌شود.

احمد کریمی اصفهانی، عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی در باره جلوگیری از پایین آمدن ارزش پول ملی به خبرنگار نما گفت: ما با عدم صداقت مسئولین مواجهیم. از یک طرف مسئولین می‌گویند ما به وفور داریم و می‌توانیم به تقاضاها جواب بدهیم، ولی از طرف دیگر مردم مطلع می‌شوند آنچه مسئولین گفتند درست نیست، لذا همین موضوع به‌طور طبیعی قیمت‌ها را بالا می‌برد.
وی افزود: دولت باید کمتر خلاف بگوید. بانک مرکزی هم باید کمتر صحبت کند.
این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: اقتصاد چیزی نیست که هر روز با آن بازی کنند. به نظر من در دولت برای این کار بازی ایجاد شده است، با این هدف که با امکاناتی که دارند ريال بیشتری به دست بیاورند و بتوانند خودشان را تأمین کنند. همین باعث مشکلات شده است.
وی در خصوص وظیفه مجلس گفت: مجلس باید بر عملکرد اینها نظارت کند و آنها هر صحبتی می‌کنند باید در مقابل صحبتشان پاسخگو باشند. اگر پاسخگو نبودند مجلس باید آنها را سر جای خودشان بنشاند.

کریمی اصفهانی اظهار کرد: به نظر می‌رسد رئیس بانک مرکزی در مدتی که سر کار بوده بسیار بد عمل کرده است، ولی مجلس او را می‌خواهد و بعد با تشویق از مجلس بیرون می‌رود. مجلس قبل از اینکه اینها بیایند باید بررسی‌های کارشناسی را بین خودشان انجام بدهد و مکانیسمی را پی بگیرد که وضعیت دلار به این صورت نشود.
وی توضیح داد: دولت تقاضاهای کاذب را زیاد می‌کند و موقعی که تقاضا زیاد شد کمبود باعث افزایش قیمت می‌شود.
این عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی به تعهد ارزی نسبت به صادرکننده اشاره کرد و گفت: صحبت‌های اخیر باعث شده است صادرکننده دلار را از داخل به صورت اسکناس بخرد و برای اینکه جواب تعهدش را بدهد قیمت دلار بالا رفته است.
وی اضافه کرد: اگر مجلس شورای اسلامی همین موضوع را که هفت هشت میلیارد است و مکانیسمی را که بانک مرکزی برای رفع تعهد می‌گیرد بررسی و کارشناسی کند، می‌تواند بخش زیادی از تقاضا را در بازار کم کند و به تبعش قیمت پایین خواهد آمد.
کریمی اصفهانی تأکید کرد: این امر باید با نظر کارشناس‌ها در مجلس عملیاتی شود، نه اینکه دیگران به آن دیکته کنند، زیرا اگر مجلس به آنچه به او دیکته می‌شود عمل کند، همین باعث افزایش قیمت‌ها شود.

۱۳۹۹/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...