نسخه چاپی

تصویب كلیات اساسنامه شركت ساماندهی مشاغل شهر تهران در شورا

عکس خبري -تصويب کليات اساسنامه شرکت ساماندهي مشاغل شهر تهران در شورا

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۶ رأی موافق، كلیات اساسنامه شركت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش نما، حسن رسولی در دویست و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی اصلاح اساسنامه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: ماده ۸۴ قانون شهرداری، ما را موظف می کند که برای راه اندازی وتاسیس شرکت ها حتما تأییدیه وزارت کشور را داشته باشیم. همچنین در بند ۱۵ ماده ۸۰ قانون شوراها نیز این تکلیف متوجه شورا و شهرداری شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این اعضای شورا به اساسنامه نمونه سازمان های شهرداری تهران رأی دادند، افزود: اصلاحیه مذکور در عمل به این دو ماده قانونی تأکید شده است. برای این منظور نیز با وزارت کشور هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی تاکید کرد: در سال ۹۵ شورا نسبت به تصویب اساسنامه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل اقدام کرد اما وزارت کشور این مصوبه را تایید نمی کند و عدم تایید وزارت کشور به این معناست که هم اکنون اساسنامه این شرکت از لحاظ حقوقی فاقد وجاهت قانونی است.

خزانه دار شورای شهر تهران ادامه داد: اگر اعضای شورا به این اساسنامه رأی دهند تکلیف شرکت های شهرداری مشخص می شود. جلسات متعددی برای تهیه این اساسنامه با بخش های مختلف وزارت کشور و شورا و شهرداری برگزار شد. تنها اختلاف در تهیه این اساسنامه عنوان این شرکت است که وزارت کشور معتقد بود به شرکت سازماندهی اصناف و مشاغل تغییر یابد؛ اما با مخالفت بدنه شهرداری به صورت غیررسمی با وزارت کشور هماهنگ شد که با همین نام به تصویب برسد.

وی تاکید کرد: اینکه چرا نتوانستیم از همان فرمت سازمان ها برای شرکت ها استفاده کنیم برای این است که به لحاظ حقوقی و عملکردی تفاوت و تمایز آشکار بین قالب های شرکتی و سازمانی وجود دارد. بنابراین به ناچار باید رأی گیری داشته باشیم. همچنین با وزارت کشور در اجرای بند ۱۵ ماده ۸۰ قانون شوراها و ماده ۸۴ قانون شهرداری هماهنگ شده است تا اساسنامه این شرکت به عنوان اساسنامه تیپ شرکت های شهرداری باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه مفاخریان مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز که در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور داشت، گفت: مسئله ای که وجود دارد این است که کلیات اساسنامه با توجه به چرخشی که در وزارت کشور برای آن وجود داشته با تأخیر مواجه شده، لذا نیاز است اساسنامه شرکت ساماندهی، بررسی و به تصویب اعضای شورا برسد تا مصادیق موضوعی شرکت و چارچوب کلی آن بازبینی شود.

وی افزود: با تصویب اساسنامه شرکت، موضوع افزایش سرمایه شرکت اجرایی خواهد شد و موضوع قانون تجارت در فعالیت های شرکت نیز مشخص می شود.

به گزارش ایسنا، نهایتا اساسنامه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اصلاحات انجام شده در قالب یک ماده واحده و یک تبصره و مشتمل بر چهار فصل و ۶۲ ماده و ۹ تبصره به رأی اعضاء گذاشته شد که اعضای شورای شهر با ۱۶ رأی موافق از مجموع ۱۷ نفر حاضر در جلسه با اساسنامه این شرکت موافقت کردند.
ایسنا

۱۳۹۹/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...