نسخه چاپی

اتحاد مسلمانان نقطه عطفی در مبارزه با استعمارگران بوده است

عکس خبري -اتحاد مسلمانان نقطه عطفي در مبارزه با استعمارگران بوده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: اتحاد مسلمانان همواره نقطه عطفی در مبارزه با استكبار و استعمار بوده است.

به گزارش نما،به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، احسان کامرانی صبح امروز در مراسم معرفی رئيس دفتر تقريب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با توجه به نقش مذاهب اسلامی در تحكيم انقلاب اسلامی گفت: اتحاد مسلمانان همواره نقطه عطفی در مبارزه با استكبار و استعمار بوده است و حركت در اين مسير موجب تعالی آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد شد.

وی جمعيت قابل ملاحظه اهل سنت در استان هرمزگان را یادآور شد و افزود: راه‌اندازی دفتر تقريب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان می‌تواند كمک قابل توجه در ارتقا و توسعه فرهنگ وحدت اسلامی داشته باشد.

وی ظرفيت دانشگاه، دفتر تقريب مذاهب، مدارس علوم دينی، حوزوی و مساجد را به‌عنوان پايگاه‌های دينی، اعتقادی و فرهنگی مذاهب در استان هرمزگان مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در هرمزگان بعد از پيروزی انقلاب اسلامی وحدت و همبستگی خوبی بين علمای اهل تشيع و تسنن بوده و همواره حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی بر حفظ وحدت كلمه و رویه تأكيد داشته و در عمل نيز اين مهم را به منصه ظهور رسانده است.

این مسئول افزود: در اين راستا از ابتكار و نوآوری دكتر طهرانچی و حجت‌الاسلام سيد‌حامد علم‌الهدی قدردانی می‌کنم.

دبير هيئت امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان با تأكيد بر اينكه در استان هرمزگان كارهای زير‌بنايی از قبل صورت گرفته و حدود ۵۰ درصد مسير را پیموده‌ایم، افزود: برای تقويت وحدت و جلوگيری از تفرقه‌افكنی بين مسلمانان بايد به تحكيم مبانی و اركان دينی توجه ويژه‌ای شود تا دشمن از اين مهم نااميد و مأيوس شود.

کامرانی با توجه به آيه ۱۰۳ سوره عمران در قرآن كريم افزود: خداوند متعال برای پيشرفت مسلمانان بارها و بارها با نزول آياتی بر اين مهم تأكيد ورزيده و خواسته تا همه مسلمانان به ريسمان الهی چنگ بزنند و متفرق نشوند که خود، يكی از روشن‌ترين و بارزترين فرمايش‌های حضرت باری‌تعالی در ايجاد و تحكيم وحدت است و بايد همه مسلمانان با اعتصام به حبل‌الله، گام‌ها را محكم‌تر و منسجم‌تر بردارند.

وی ابراز اميدواری كرد با ايجاد دفتر تقريب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بتوانيم علاوه بر توسعه بيشتر وحدت بين شيعه و سنی از نظرهای علمی و تخصصی صاحبنظران مذاهب اسلامی در داخل و خارج كشور در راستای ايجاد كرسی‌های نظريه‌‌پردازی و توليد علم در حوزه تقريب گام‌های مؤثر و منسجمی برداريم.
آنا

۱۳۹۹/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...