نسخه چاپی

دست دوستی وزیر خارجه تركیه با رژیم كودك كش اسرائیل

كیهان در خبر ویژه ی خود نوشت:

مقارن با جنايات رژيم صهيونيستي در غزه، برخي مقامات دولت تركيه مشغول تنش زدايي پنهان با رژيم اشغالگر قدس بوده اند.
وزير خارجه تركيه كه يكي از عوامل تشديد جنگ در سوريه (به نيابت از آمريكا و رژيم صهيونيستي) است، روز گذشته برخي اخبار منتشره در اين باره را تأييد كرد و گفت: آنكارا و تل آويو از طريق كانال هاي ارتباطي مشغول مذاكره براي از سرگيري روابط هستند.
روابط تركيه با رژيم صهيونيستي از ارديبهشت ماه سال 2010 به دنبال حمله نيروهاي نظامي صهيونيست به كشتي امدادرساني مرمره و كشته شدن 9 تبعه مسلمان تركيه به وخامت گرائيد. با اين حال به ويژه طي يك سال اخير، برخي محافل حاكميتي در تركيه تبديل به ابزار جنگ نيابتي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه محور مقاومت ضدصهيونيستي در سوريه شدند.
در همين حال روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي نوشت كه در اوج نبرد نيروهاي مقاومت فلسطيني با رژيم صهيونيستي در غزه، نماينده ويژه نخست وزيري اسرائيل با مدير كل وزارت خارجه تركيه ديدار داشته است. به نوشته اين روزنامه، اين ديدار و گفت وگوها هفته گذشته در شهر ژنو سوئيس در جريان بوده است. هاآرتص به نقل از ديپلمات هاي اسرائيلي نوشته مأمور ويژه دفتر نخست وزيري در مذاكرات ژنو، «يوسي چخانوور» بوده كه با «فريدون سينيراوغلو» مدير كل وزارت خارجه تركيه، ملاقات كرده است.
هاآرتص تأكيد كرد ديدار ديپلمات هاي دو كشور در روزهايي انجام شد كه نخست وزير تركيه به طور لفظي اسرائيل را به خاطر بحران غزه محكوم مي كرد و وزير خارجه تركيه نيز به غزه سفر كرده بود.
به گزارش تابناك، گزارش هاآرتص نشان مي دهد كه چرا نام تركيه در بين كمك كنندگان به فلسطيني ها نبود و رهبران فلسطيني نظير اسماعيل هنيه و خالد مشعل با وجود تشكر از ايران و مصر پس از پايان جنگ 8 روزه، نامي از تركيه به ميان نياوردند.
يادآور مي شود چند سال پيش رجب طيب اردوغان ضمن حضور در نشست داوس، شيمون پرز را خطاب قرار داده بود و تصريح كرده بود كه شما كودك كش هستيد.

۱۳۹۱/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...